Jag håller på att kraftigt uppdatera min hembio. Idag fick jag hem Classés CAV-180 för provlyssning. I min smak ett underbart steg. Steget är nytt och säljs av B&W i Finland till specialpris pga de nya modellerna. Enligt information som jag fått så kommer Classés nya serie att bli betydligt dyrare än den nuvarande så den kan jag glömma totalt.
Nu undrar jag vad CAV-180 kostar i Sverige?
Detta slutsteg är förresten den enda CAV-180:an som är importerad av B&W till Finland.
Högtalarna som är kopplade till steget är: B&W Nautilus 804 B&W Nautilus HTM-1
Jag får steget för 34900SEK med dagens dåliga kurs (euron svag mot kronan).
Jag får ha det på prov i 10 dagar, tar jag inte det så skickas det till B&W till England där dom skulle sälja ut det internt bland personalen förstod jag.
Denna är enda som finns kvar/har funnits hos återförsäljaren. Troligtvis köper jag det men har ej säkert bestämt mig.
Det som kan tilläggas för att ni ska förstå hur det är med denna butik. Eftersom Hifi-klubben slutade i Finland så upphörde också B&W importen. Nu finns Helsinki Sound & Cinema som ägs av B&W i England. Därför kan butiken hålla sig med bra utrustning eftersom dom inte behöver köpa in något. Säljs det inte skickas det tillbaka.