HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hallå alla ägare av HK Signature 2.0 !
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Barfotalasse
Member

123 Posts

Posted - 2004/02/23 :  12:58:47  Show Profile Send Barfotalasse a Private Message
Skulle vilja komma i kontakt med några av er för att försöka ta reda på om en Sig.2.0 skulle kunna vara ersättaren till min spökande Cit.21 ifall jag inte får ordning på den.

Skicka helst ett SMS till min mobil 070-6483273 så kan jag ringa upp.

Christer i Fagersta

När man väl insett att man faktiskt ÄR konstig, försvinner stressen med att försöka vara normal.

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2004/02/23 :  15:27:50  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Äger ingen av ovanstående men jag lägger mig ändå i..

H/K's Citationserie är berömd o närmast kultförklarad, flera modeller börjar få status som samlarobjekt. Dessutom låter de riktigt bra..!

Vad gäller Signatureserien så läs om ovanstående fast tvärtom..

Så själv hade jag tveklöst satsat på att få Citation 21'an lagad. Hör med Septon om rekommenderad serviceverkstad.
Go to Top of Page

Barfotalasse
Member

123 Posts

Posted - 2004/02/24 :  00:13:11  Show Profile Send Barfotalasse a Private Message
Umhum... Har faktiskt anat att Sig.2.0 inte riktigt har rykte om sig som varande buggfri och robust.

Men det finns dem som talar sig varma för grejerna också, så jag tänkte få lite input från forumet som "kött på benen".

Christer

När man väl insett att man faktiskt ÄR konstig, försvinner stressen med att försöka vara normal.
Go to Top of Page

audiojan
Member

91 Posts

Posted - 2004/02/25 :  01:40:19  Show Profile Send audiojan a Private Message
Normalt sett så tycker jag att H/K gör riktigt bra saker, men Sig. 2.0 var verkligen inte speciellt lyckad... Gav upp efter 5(!) försök att byta ut den mot ett fungerande exemplar... Alltifrån helt enkelt inte få något som helst ljud till att helt plötsligt utge full signal (vilket blåste en subwoofer... och en vas som föll i golvet pga. av subben)... Skulle nog inte kunna rekommendera Sig. 2.0.... Däremot är slutsteget Sig. 2.1 mycket bra, men det var ju inte frågan...

"Plötsligt slog mej tanken att mitt tak är någon annas golv"-Nils Ferlin
Go to Top of Page

avr7000
Harry-vinnare 2004

845 Posts

Posted - 2004/02/25 :  08:39:33  Show Profile Send avr7000 a Private Message
Jag "kopierar" härmed audiojan's text då exakt samma sak hände mig...

Bytte min 2.0 5 ggr innan jag gav upp...
Har för mig att Dac'en inte lät så bra heller.

Har dock 2.1 steget kvar och är mycket nöjd med det.
/Stefan

Mina pryttlar
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12665

Edited by - avr7000 on 2004/02/25 10:51:41
Go to Top of Page

potatis
Member

135 Posts

Posted - 2004/02/25 :  19:57:35  Show Profile Send potatis a Private Message
hur ser en h/k citation ut? har inte lyckats hitta någon bild.
Go to Top of Page

dawen
Member

88 Posts

Posted - 2004/02/25 :  20:22:13  Show Profile Send dawen a Private Message
Att Harman Kardon haft problem med byggkvalitet är en sak. Att de haft problem med kvalitetskontrollen är en värre sak.

Men, det har inte speciellt mycket att göra med hur en fungerande sådan stärkare fungerar, imho!
Go to Top of Page

avr7000
Harry-vinnare 2004

845 Posts

Posted - 2004/02/25 :  20:54:20  Show Profile Send avr7000 a Private Message
Dawen...

Jag har hållit fast vid HK, jag har för närvarande 8 produkter från dem:

AVR8500, AVR4550, DVD25, FL8550, 2 st AVI200, AVR20II, signature 2.1
+ att jag har haft(och sålt p g a uppgraderingar) 11 andra HK produkter...

Jag gillar verkligen HK men tycker att just Signature 2.0 är en mindre prisvärd (och därmed "dålig") produkt...

Mvh

/Stefan

Mina pryttlar
Go to Top of Page

avr7000
Harry-vinnare 2004

845 Posts

Posted - 2004/02/25 :  20:56:32  Show Profile Send avr7000 a Private Message
Citation 21 är väl ett rent 2 kanals-försteg...?
Leta efter en Signature 1.0 i så fall.

/Stefan

Mina pryttlar
Go to Top of Page

dawen
Member

88 Posts

Posted - 2004/02/25 :  20:56:55  Show Profile Send dawen a Private Message
Självklart ska man inte betala för något som är sunkigt byggt! Men, Harman Kardon kanske fått ordning på byggkvalitén?

Kul att du inte ogillar Harman Kardon fast de tydligen misslyckats med en del grejor!

P.S. Det finns ett företag som heter HK Audio, det är därför jag inte skriver HK. D.S.
Go to Top of Page

avr7000
Harry-vinnare 2004

845 Posts

Posted - 2004/02/28 :  21:09:36  Show Profile Send avr7000 a Private Message
Reference Audio, Götgatan har ett Signature 1.0, -såg det idag...

Mina pryttlar
Go to Top of Page

Barfotalasse
Member

123 Posts

Posted - 2004/03/02 :  00:32:10  Show Profile Send Barfotalasse a Private Message
Tack för all förstahandsinfo. Såg Sig.2.0 på hifi4all.dk och tycket de var riktigt stiliga (=Få knappar) och har varit mycket nöjd med HK.

Eftersom jag tänkt köra 2-kanal (eller kanske 5) med sacd/dvd-a och nog inte hoppar på dolby-pro-logic-thx-sr-ultra-ännu-mer formaten tänkte jag att ett enklare flerkanalförsteg kunde vara toppen.

Men efter denna bredsida mot byggkvaliten på Sig.2.0 får det nog vara.

Har ni bra ideer om vad som kan passa till någon av de populära multispelarna från Yamaha och Denon? Kravet är att den måste gå köra utan TV och vara enkel att sköta tillsammans med förstärkeriet. Jag är ingen extrem audiofil men vill spela trovärdigt -och helst högt också.

Christer

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000