Author |
Topic  |
|
fatpipe
Member

264 Posts |
Posted - 2004/02/26 : 23:21:17
|
Hej allesammans! Jag såg att det kom upp i DIY forumet men startar en tråd om det här också så alla får chansen att se det.
Jag har nu startat en än så länge inofficell hififorum IRC kanal på Quakenet som heter #hififorum.nu
Vissa medlemmar har redan hittat dit men ni alla andra är varmt välkomna! Ju fler vi blir desto roligare och bättre. |
|
Ipsen
Member

232 Posts |
Posted - 2004/02/26 : 23:27:43
|
Där kan ni bland annat träffa mig som ni kan ställa frågor till efter programmet.   |
---> Mitt system <--- |
 |
|
Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts |
Posted - 2004/02/27 : 07:08:20
|
Varför där när det finns här? |
Konsult hos Consulterna |
 |
|
razor
Member

162 Posts |
Posted - 2004/02/27 : 07:10:35
|
Sanoj:
Mer direkt kontakt! Ett forum ska inte vara en chat, och vice versa. |
 |
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2004/02/27 : 07:27:41
|
Vi kan väl träffas och ta en fika, då är fördöjningen nästan obefintlig.
Eller chatta, fördröjning 10 - 30 sek beroende på hur snubblande fort man kan skriva.
eller kommunicera här, fördröjning ca 1 minut eller två.
Ytterligare ett IRC som heter hififorum.nu på quakenet ?
mvh
sladd |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
 |
|
razor
Member

162 Posts |
Posted - 2004/02/27 : 07:34:05
|
Fika är väl praktiskt möjligt ett par gånger per år vid hifimässor, medan "alla" lätt kan gå in på chatkanalen för en diskussion i mer samtalsaktig form. |
 |
|
Hotspur
fd. Fridefors
23 Posts |
Posted - 2004/02/27 : 07:49:18
|
Bra initiativ, Fatpipe! |
 |
|
Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts |
Posted - 2004/02/27 : 07:58:41
|
Jag förstår ändå inte varför man inte kan vänta 1min med att läsa inläggen, men man börjar väl bli gammal.... |
Konsult hos Consulterna |
 |
|
razor
Member

162 Posts |
Posted - 2004/02/27 : 08:50:15
|
Därför att inlägg på ett forum och inlägg på en chat i allmänhet har olika karaktär. I ett forum är tanken att man ska skriva genomtänkta inlägg i en debattartad form, medan på en chat så sker det hela i en mer samtalsaktig ton.
Jag kommer att vara i chatkanalen under dagen (väldigt snart..). |
 |
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2004/02/27 : 10:56:34
|
Aha, då fattar jag. Om den typen av inlägg kan förläggas till chattkanalen i stället för här så är det ett varmt välkommet initiativ.
mvh
sladd
, |
 |
|
gardd
Member

509 Posts |
|
gardd
Member

509 Posts |
Posted - 2004/02/27 : 13:45:48
|
sladd: du får gärna komma till barcelona på en fika om du vill chatta med mig. Chatt kompletterar forum som folk förtydligat innan. |
jag kör https://www.clonesaudio.com |
 |
|
fatpipe
Member

264 Posts |
Posted - 2004/02/27 : 16:45:29
|
quote: Ytterligare ett IRC som heter hififorum.nu på quakenet ?
Den som fanns innan heter #hififorum och går man in där så riktas man vidare till #faktiskt.se. 
quote: Därför att inlägg på ett forum och inlägg på en chat i allmänhet har olika karaktär. I ett forum är tanken att man ska skriva genomtänkta inlägg i en debattartad form, medan på en chat så sker det hela i en mer samtalsaktig ton.
Precis Kunde inte sagt det bättre själv! 
|
 |
|
Amund
Fisherman

682 Posts |
Posted - 2004/02/27 : 16:48:09
|
Toppen
/Amund |
/Daniel
"Arbetar för Hifi Art ibland" |
 |
|
LecToR
Starting Member
25 Posts |
Posted - 2004/02/27 : 18:55:12
|
Kom in nu gubbar och irkka lite!  |
"The only thing more powerful than the system, is the man that will underthrow it." |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/02/27 : 19:41:34
|
Finns där nu =) |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
gurin
Member

196 Posts |
Posted - 2004/02/28 : 10:42:51
|
Märkligt resonerade. För mig är detta ett fora för icke genomtänkta, icke korrekturläsa, snabba tankar och svar på förhoppningsvis mer genomtänkta frågor eller förstainlägg. Vill jag skriva mer genomtänkt blier det uppsatser eller artiklar. Hur jag än anstränger mig kan jag inte skriva snabbare än vad jag gör här.
mvh/gurin |
Mina öron är mina mätinstrument. |
 |
|
razor
Member

162 Posts |
Posted - 2004/02/28 : 11:51:21
|
Det var en del, hrmmm, intressanta diskussioner på irc igår, bl a avhandlades moderering. Säger inte mer än så, men det vore kul om nån har en log att lägga upp någonstans... |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/02/28 : 23:50:24
|
Nog avhandlades det moderering igår,,, Inte bara om HF utan i allmänhet, VEt inte om jag vill lägga upp nån log, då detta mest var en 2partsdiskus.
Kommer att finnas där fler ggr. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
LecToR
Starting Member
25 Posts |
Posted - 2004/02/29 : 00:11:14
|
Jag lämnade kanalen och tänker inte komma tillbaka för en vis person skickade mycket stötande bilder i ett privmess och sen nekar till det i kanalen och ingen gör något åt det även fast jag har log på det.
Edit: lite logar. länk borttagen<- det fick jag i priv. länk borttagen<- sen händer detta i #hififorum.nu Jag har även kollat om sidan kommer från något virus och det stämmer inte. Att namnet borttaget inte kan stå för att han skickade länkarna i priv är ju tragiskt.
Jag tog bort länkarna då de innehållsmässigt inte kan tillåtas på Hififorum.nu. Jag tog även bort namnet då ett ensidigt utpekande av detta slag ej kan tillåtas. Jag är tillgänglig via PM för vidare diskussion om så krävs.
Pesa moderator, hififorum.nu |
"The only thing more powerful than the system, is the man that will underthrow it." |
Edited by - pesa on 2004/02/29 01:44:29 |
 |
|
regner
Member

899 Posts |
Posted - 2004/02/29 : 07:29:51
|
Jag skulle gärna vilja se en webbbaserad irc chatt här på hififorum så att man slipper starta irc och krångla. Dessutom tror jag att det skulle underlätta för en hel del när de slipper behöva krångla med ett nytt program. Om det behövs så kan jag bidra med javakoderna.
/Micke |
 |
|
razor
Member

162 Posts |
Posted - 2004/02/29 : 08:19:24
|
Shit, ni moderatorer missar vekligen inte en enda chans att öka på fördomarna! Ynkligt!
Moderering avhandlades som sagt (i förrgår, när detta skrivs), och jag tog upp slashdot som exempel på en sajt där moderering fungerar. Utan att dra upp hur det fungerar i detalj kan jag ge ett citat från deras faq:
quote: Will you delete my comment?
No. We believe that discussions in Slashdot are like discussions in real life- you can't change what you say, you only can attempt to clarify by saying more. In other words, you can't delete a comment that you've posted, you only can post a reply to yourself and attempt to clarify what you've said.
In short, you should think twice before you click that 'Submit' button because once you click it, we aren't going to let you Undo it.
|
 |
|
razor
Member

162 Posts |
Posted - 2004/02/29 : 08:22:07
|
Lector: Tyvärr kan jag inte se vad du råkade ut för då censorerna inte tillåter detta, men jag hoppas att du känner till att det finns funktioner i irc för att ignorera användare (även om det är trist att det ska behövas). |
 |
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2004/02/29 : 08:53:26
|
Ökar möjligtvis bara på fördommarna mot irc-träsket.
han sa
nä
jo här skall du få lite porr
sjuk lr
Jag har sett några loggar från när det begav sig på fd irc hififorum, det var inte så kul. Det som är kul är att de nu har ett eget "riktigt" forum. Det är utveckling. Andra hållet är snarare avveckling eller möjligtvis underutveckling.
Att en "moderering som fungerar" är det samma som ingen moderering alls kan ju tjäna som ett gott smil en söndagmorgon
Njut nu av att det finns ett forum som detta med ett helt gäng som ser till att vissa elementära helt normala regler efterföljs.
mvh
sladd
, |
 |
|
razor
Member

162 Posts |
Posted - 2004/02/29 : 09:30:52
|
sladd: Det finns moderering på slashdot. Medlemmarna modererar sig själva! Det jag återgav var endast en punkt som jag anser att censorerna här bör överväga. Se: http://slashdot.org/faq/com-mod.shtml#cm600 |
 |
|
|
Topic  |
|