HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hififorum.nu's inofficiella IRC Kanal
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

fatpipe
Member

264 Posts

Posted - 2004/02/26 :  23:21:17  Show Profile  Visit fatpipe's Homepage Send fatpipe a Private Message
Hej allesammans!
Jag såg att det kom upp i DIY forumet men startar en tråd om det här också så alla får chansen att se det.

Jag har nu startat en än så länge inofficell hififorum IRC kanal på Quakenet som heter #hififorum.nu

Vissa medlemmar har redan hittat dit men ni alla andra är varmt välkomna! Ju fler vi blir desto roligare och bättre.

Ipsen
Member

232 Posts

Posted - 2004/02/26 :  23:27:43  Show Profile Send Ipsen a Private Message
Där kan ni bland annat träffa mig som ni kan ställa frågor till efter programmet.

---> Mitt system <---
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/02/27 :  07:08:20  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Varför där när det finns här?

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

razor
Member

162 Posts

Posted - 2004/02/27 :  07:10:35  Show Profile Send razor a Private Message
Sanoj:

Mer direkt kontakt! Ett forum ska inte vara en chat, och vice versa.
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2004/02/27 :  07:27:41  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Vi kan väl träffas och ta en fika, då är fördöjningen nästan obefintlig.

Eller chatta, fördröjning 10 - 30 sek beroende på hur snubblande fort man kan skriva.

eller kommunicera här, fördröjning ca 1 minut eller två.

Ytterligare ett IRC som heter hififorum.nu på quakenet ?

mvh

sladd

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

razor
Member

162 Posts

Posted - 2004/02/27 :  07:34:05  Show Profile Send razor a Private Message
Fika är väl praktiskt möjligt ett par gånger per år vid hifimässor, medan "alla" lätt kan gå in på chatkanalen för en diskussion i mer samtalsaktig form.
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2004/02/27 :  07:49:18  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Bra initiativ, Fatpipe!
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/02/27 :  07:58:41  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Jag förstår ändå inte varför man inte kan vänta 1min med att läsa inläggen, men man börjar väl bli gammal....

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

razor
Member

162 Posts

Posted - 2004/02/27 :  08:50:15  Show Profile Send razor a Private Message
Därför att inlägg på ett forum och inlägg på en chat i allmänhet har olika karaktär. I ett forum är tanken att man ska skriva genomtänkta inlägg i en debattartad form, medan på en chat så sker det hela i en mer samtalsaktig ton.

Jag kommer att vara i chatkanalen under dagen (väldigt snart..).
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2004/02/27 :  10:56:34  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Aha, då fattar jag. Om den typen av inlägg kan förläggas till chattkanalen i stället för här så är det ett varmt välkommet initiativ.

mvh

sladd

,

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

gardd
Member

509 Posts

Posted - 2004/02/27 :  13:42:52  Show Profile Send gardd a Private Message
sanoj lämna plats för IM-generationen! :)

jag kör
https://www.clonesaudio.com
Go to Top of Page

gardd
Member

509 Posts

Posted - 2004/02/27 :  13:45:48  Show Profile Send gardd a Private Message
sladd: du får gärna komma till barcelona på en fika om du vill chatta med mig. Chatt kompletterar forum som folk förtydligat innan.

jag kör
https://www.clonesaudio.com
Go to Top of Page

fatpipe
Member

264 Posts

Posted - 2004/02/27 :  16:45:29  Show Profile  Visit fatpipe's Homepage Send fatpipe a Private Message
quote:
Ytterligare ett IRC som heter hififorum.nu på quakenet ?

Den som fanns innan heter #hififorum och går man in där så riktas man vidare till #faktiskt.se.

quote:
Därför att inlägg på ett forum och inlägg på en chat i allmänhet har olika karaktär. I ett forum är tanken att man ska skriva genomtänkta inlägg i en debattartad form, medan på en chat så sker det hela i en mer samtalsaktig ton.

Precis
Kunde inte sagt det bättre själv!

Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2004/02/27 :  16:48:09  Show Profile Send Amund a Private Message
Toppen

/Amund

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

LecToR
Starting Member

25 Posts

Posted - 2004/02/27 :  18:55:12  Show Profile Send LecToR a Private Message
Kom in nu gubbar och irkka lite!

"The only thing more powerful than the system, is the man that will underthrow it."
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/02/27 :  19:41:34  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Finns där nu =)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

gurin
Member

196 Posts

Posted - 2004/02/28 :  10:42:51  Show Profile Send gurin a Private Message
Märkligt resonerade. För mig är detta ett fora för icke genomtänkta, icke korrekturläsa, snabba tankar och svar på förhoppningsvis mer genomtänkta frågor eller förstainlägg. Vill jag skriva mer genomtänkt blier det uppsatser eller artiklar. Hur jag än anstränger mig kan jag inte skriva snabbare än vad jag gör här.

mvh/gurin

Mina öron är mina mätinstrument.
Go to Top of Page

razor
Member

162 Posts

Posted - 2004/02/28 :  11:51:21  Show Profile Send razor a Private Message
Det var en del, hrmmm, intressanta diskussioner på irc igår, bl a avhandlades moderering. Säger inte mer än så, men det vore kul om nån har en log att lägga upp någonstans...
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/02/28 :  23:50:24  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Nog avhandlades det moderering igår,,, Inte bara om HF utan i allmänhet, VEt inte om jag vill lägga upp nån log, då detta mest var en 2partsdiskus.

Kommer att finnas där fler ggr.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

LecToR
Starting Member

25 Posts

Posted - 2004/02/29 :  00:11:14  Show Profile Send LecToR a Private Message
Jag lämnade kanalen och tänker inte komma tillbaka för en vis person skickade mycket stötande bilder i ett privmess och sen nekar till det i kanalen och ingen gör något åt det även fast jag har log på det.

Edit: lite logar.
länk borttagen<- det fick jag i priv.
länk borttagen<- sen händer detta i #hififorum.nu
Jag har även kollat om sidan kommer från något virus och det stämmer inte. Att namnet borttaget inte kan stå för att han skickade länkarna i priv är ju tragiskt.

Jag tog bort länkarna då de innehållsmässigt inte kan tillåtas på Hififorum.nu. Jag tog även bort namnet då ett ensidigt utpekande av detta slag ej kan tillåtas. Jag är tillgänglig via PM för vidare diskussion om så krävs.

Pesa
moderator, hififorum.nu

"The only thing more powerful than the system, is the man that will underthrow it."

Edited by - pesa on 2004/02/29 01:44:29
Go to Top of Page

regner
Member

899 Posts

Posted - 2004/02/29 :  07:29:51  Show Profile Send regner a Private Message
Jag skulle gärna vilja se en webbbaserad irc chatt här på hififorum så att man slipper starta irc och krångla. Dessutom tror jag att det skulle underlätta för en hel del när de slipper behöva krångla med ett nytt program.
Om det behövs så kan jag bidra med javakoderna.

/Micke
Go to Top of Page

razor
Member

162 Posts

Posted - 2004/02/29 :  08:19:24  Show Profile Send razor a Private Message
Shit, ni moderatorer missar vekligen inte en enda chans att öka på fördomarna! Ynkligt!

Moderering avhandlades som sagt (i förrgår, när detta skrivs), och jag tog upp slashdot som exempel på en sajt där moderering fungerar. Utan att dra upp hur det fungerar i detalj kan jag ge ett citat från deras faq:

quote:
Will you delete my comment?

No. We believe that discussions in Slashdot are like discussions in real life- you can't change what you say, you only can attempt to clarify by saying more. In other words, you can't delete a comment that you've posted, you only can post a reply to yourself and attempt to clarify what you've said.

In short, you should think twice before you click that 'Submit' button because once you click it, we aren't going to let you Undo it.
Go to Top of Page

razor
Member

162 Posts

Posted - 2004/02/29 :  08:22:07  Show Profile Send razor a Private Message
Lector: Tyvärr kan jag inte se vad du råkade ut för då censorerna inte tillåter detta, men jag hoppas att du känner till att det finns funktioner i irc för att ignorera användare (även om det är trist att det ska behövas).
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2004/02/29 :  08:53:26  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Ökar möjligtvis bara på fördommarna mot irc-träsket.

han sa

jo här skall du få lite porr

sjuk lr

Jag har sett några loggar från när det begav sig på fd irc hififorum, det var inte så kul.
Det som är kul är att de nu har ett eget "riktigt" forum. Det är utveckling. Andra hållet är snarare avveckling eller möjligtvis underutveckling.

Att en "moderering som fungerar" är det samma som ingen moderering alls kan ju tjäna som ett gott smil en söndagmorgon

Njut nu av att det finns ett forum som detta med ett helt gäng som ser till att vissa elementära helt normala regler efterföljs.

mvh

sladd

,

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

razor
Member

162 Posts

Posted - 2004/02/29 :  09:30:52  Show Profile Send razor a Private Message
sladd: Det finns moderering på slashdot. Medlemmarna modererar sig själva! Det jag återgav var endast en punkt som jag anser att censorerna här bör överväga.
Se: http://slashdot.org/faq/com-mod.shtml#cm600
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000