Author |
Topic  |
|
Joe
Member

178 Posts |
Posted - 2004/02/28 : 01:29:15
|
Någon som hört någon av dessa högtalare? Är speciellt nyfiken på hur Usher låter. Har i och för sig tänkt mig en provlyssning snart men innan dess skulle det vara roligt att höra om någon har några åsikter om dessa högtalare.
Dynaudio 1,3SE är också intressant, så om någon....
Har nu Dynaudio's 42:or och är egentligen nöjd men skulle kanske vilja ha något större ljudbild.
Om det blir ett byte framöver så skall de drivas med Primare I20. |
I'll see you on the dark side of the moon.... |
|
f95toli
Member

4209 Posts |
Posted - 2004/02/28 : 01:55:19
|
Jag provlyssnade ett par av Ushers golvare när jag letade högtalare för ett tag sedan, jag tyckte de klarade sig mycket bra mot Dynaudios golvare i samma prisklass (tror spannet var 15-22 000) och det var faktiskt nära att jag köpte ett par Usher. De Usher högtalare jag sett verkar vara väldigt välbyggda och prisvärda. Nu var det väl stativare det var frågan om i ditt fall men vad jag vill ha sagt är att man inte ska avskriva Usher på förhand, ta dig tid och provlyssna! |
 |
|
Joe
Member

178 Posts |
Posted - 2004/02/28 : 23:16:18
|
Tackar f95toli. Stämmer bra att det är ett par stativare jag funderar över men det var intressant att läsa det du skrev, ger ju ändå en liten hint om att det verkar vara bra högtalare. |
 |
|
K-man
Member

795 Posts |
Posted - 2004/02/28 : 23:48:00
|
Usher X-719....hmmm...undra om det inte stativaren som vi lyssnade på på Hifistället under en av de första Gbg-hififorumsträffarna... vi som då var med tyckte den smakade riktigt gott, nästan lika gott som fikat efteråt Sök i arkivet för bilderportage...hmm...
\\K-man |
 |
|
Joe
Member

178 Posts |
Posted - 2004/02/28 : 23:57:24
|
Jo K-man, det stämmer. Gjorde en sökning igår efter att jag startade den här tråden Men vill gärna ha lite fler åsikter. Vill minnas att ni då bl.a drev dem med en Vincentstärkare men det står inte hur kraftig den var så jag undrar om min Primare I20 som lämnar 60W i 8ohm klarar av att driva dem.
Blir nog en provlyssning de närmaste veckorna. |
 |
|
filikoster
Member

692 Posts |
Posted - 2004/03/01 : 09:46:20
|
Hej, har inte lyssnat på Ushers stativare, men äger ett par golvare Usher M-700 II (15000 kr) som jag köpte på Hi-fi stället. Jag börjar bli riktigt nöjd med dom nu, men dom tog plågsamt lång tid att spela in. Intensiv användning i ett halvår krävdes. Så Usher är värda att kolla in. |
Never trust someone who claims to be God. |
 |
|
s60761
Member

312 Posts |
Posted - 2004/03/01 : 11:19:26
|
Har lyssnat en hel del till Dynaudio 1.3SE och dessa har otroligt stor ljudbild!!! Ljudet släpper föredömligt och frekvensgången är mycket rak, inget som sticker ut här inte. Detta är faktiskt den bästa stativare jag hört.
Ushers högtalare har jag dock ingen erfarenhet av. |
- När argumenten tagit slut, skyll på rummet - //Björn... |
 |
|
|
Topic  |
|