Du är inte ensam om att vara nyfiken på denna högtalare. Bor i Stockholm så jag har ingen möjlighet att lyssna heller. Men det skulle vara intressant att få lite info från folk som har lyssnat på denna högtalare.Men en liten bild finns här på Hificonsults hemsida. http://www.hificonsult.se/qrs.html
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
När sladd drog igång dom små sketna högtalarna så tappade jag nästan hakan. Hur i h.....e kan dom små skokartongerna spela en sådan bas. Detta var vad jag upplevde helt spontant. Tänkte faktiskt köpa dom på stående fot. MYCKET ljud för lite pengar, skulle jag vilja säga. dajz kommer nog säkert med en mer "förfinad" lyssningsrapport skulle jag tro.
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Kopierar in det jag skrev i andra tråden: Det är defenitivt en bra högtalare. Den spelade på riktigt bra med min stackars H/K stärkare men fick lite bekymmer när volymen hamnade en bit över normal. Enligt Sladd är den byggd för normalstora vardagsrumm och normalhöga volymer och det verkade den fixa galant. Det finns så otroligt mycket högtalare i den prisklassen så försök att få lyssna på några olika.
"It takes a joyful sound To make the world go round"