Jag behöver lite tips på bakhögtalare till ett 5.1 system i 1500:- klassen. Fronthögtalarna jag kommer att använda är Audio Pro 3.20 live.
Har kollat lite på Audio Pro Focus serien.. men det måste finnas mer bra alternativ, har inte tid att åka omkring och provlyssna alla möjliga alternativ.
Jag har svårt att se varför du inte du skulle köpa Audio Pro, klangmatchning är A och O när det gäller 5.1-ljud. Jag är dock inte så bekant med Audio Pros sortiment, det kanske inte finns några i samma serie som går att klämma in i rummet och budgeten?
Jasså, är klangmatchning så viktigt? Har aldrig hållt på med 5.1 ljud förut så jag vet inte. Men jag trodde snarare att högtalartillverkaren sa att det var viktigt för att sälja fler av högtalare
Live serien har slutat att säljas, mina högtalare har några år på nacken. Men jag har ingen lust att köpa ett helt nytt paket med ny front högtalare.
"Om du behöver råd om vilka högtalare som passar ihop, kontakta gärna vår kund support 042 - 37 02 87 (vardagar 14-16) eller prata med din återförsäljare."