Köpte precis ett CambridgeAudio slutsteg P500 till min integrerade förstärkare CambridgeAudio A500. Driver ett par Bi-Wirade AudioVector stativhögtalare. Vad anses vara den mest lämpliga kopplingen? Låta ena stärkaren bara köra basarna? Eller låta varje stärk ta hand om ett bas och ett diskantelement? Ska jag lägga lika mycket pengar på kabel mellan stegen som mellan CD och försteg(integrerad förstärkare)?
Tack för hjälpen! Tyckte spontant redan från början att basen låter kvickare och spänstigare nu! Lite mer elektrisk på når sätt. Kan bero på att jag också köpte ett par mattor till, till lyssningsrummet... Ska genomföra mer objektivt A/B test när jag spelat in steget. Den kabel jag har nu vill dom ha 2200:- för på ljudmakarn... lite mkt för min plånbok. Jag gillar dock kontakterna, eichmann tech express 6, heter kabeln.
När man köper allt så kan man ju deala till sig sånt billigt men nu vill dom ha drygt 2 papp!! Kan jag hitta den eller likvärdig billigare någon annanstans?
Eller så använder du olika kablar till bas och diskant ! Då kan du ju justera ljudet ännu mer.. Kanske en bra diskantkabel, och en bra baskabel ! Då menar jag både mellan försteg och slutstegen, och även mellan slutstegen och högtalarna ! Kan vara kul all "labba" lite !