"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder." Ritchie Blackmore
Själv minns jag bara att de var DYRA på den tiden det begav sig.
Sen kan man tilläga att Pantbanken bara brukar låna ut på en tiondel utav värdet. Försäljningsvärdet alltså!!! Fick hälsa på¨där ibland för mången år sedan
Kanske dags igen
"I am not young enough to know everything" - Oscar Wilde -
"Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci -
Jag köpte nästan en sådan kabel för 4-5 år sedan. Pris då ca 5000 . Så panten har blivit lite blåsta tippar att det är lånat drygt 3000 på sladdarna. Dom tar vad som är lånat plus ränta när dom säljer sådant dom inte fått tillräckligt betalat för när dom har auktion.
Lyckades själv lura stampen en gång. Köpte en klarinett på Myrorna för 150 spänn. Gick direkt och stampade på den för en tusing.
Jag var och "klämde" lite på dessa kablar på pantbanken i fredags. Det är rev A, dvs ursprungsmodellen. De är XLR terminerade och längden är 2 * 5 meter. Jag kan inte uttala mig om de var 100% ok eller ej. Ibland har det väl hänt att de läckt ut vätskan. Mitt bästa pantbankminne var på en auktion för några år sedan då en McCormack cd spelare gick för 3500 kr. tyvärr hade inte jag de pengarna då