Jag har lirat mycket Stevie Ray Vaugn den sista tiden. Kom på att det var ett tag sedan jag såg Chris Hiatt en mycket bra SRV klon. Så jag mailade till honom och fick ett blixtsnabbt svar. Internet är fantastiskt ibland!
Hello Thomas !!
Thank you for the e-mail. Ulf Jonsson, our Swedish promoter, will be doing a long summer tour this year featuring Chuck Hall (a fellow player from Phoenix). Next summer, it will be our turn. I am already counting off the days. You cannot get pytt-i-panna anywhere here !!
Svejk, SRV är storfavorit hemma hos mig, t.o.m. min tonårsdotter tycker han är cool! Chris Hiatt har jag inte hört, vad rekommenderar du med honom? /Per
Har inga plattor med Chris Hiatt. Jag har sett honom live några gånger och han spelar SRV covers på ett helt fantastiskt sätt. Han är så otroligt lik SRV och lirar gitarr och sjunger på samma sätt. Tror inte på reinkarnation men detta är nära! Har du chansen nästa sommar, ta den.
Såg en norsk kille spela "tribute to SRV" på Järfälla Jazz & Blues Festival 2002. Klart grym på gura men jag kan inte komma ihåg vad han heter men jag ska kolla upp det. Lonnie Mack ska jag kolla in, tack för tipset. /Per