Tycer nog att du ska överväga sub/stativlösning. Passar särskilt bra till bio. 3 st B&W LCR å pruta som f*n, funkar inte det, hota med att handla i från Kina:)
Kolla pe exempelvis NHTs dyrare skapelser som är bygda efter principen med tre identiska högtalare och två subbor.
I mitt tycke är den viktigaste högtalarn centern, särskilt om man inte kör så mycke tvåkanal
Håller helt klart med dig om centern lasse. Sub har jag redan en hyffsad så det är ingen fara med det. Jag trivs mer med golvhögtalare och tycker det är snyggt, så jag tror inte att jag kommer att inhandla stativare såvida jag inte blir övertalad dvs.
2 Kanal kör jag givetvis också, men film och 5 kanaligt ljud är det primära för mig.
LCR högtalare är ju missfoster;) egentligen, dom e ju inte lika korta som stativare brukar vara, å dom e inte tillräckligt höga för att platsa som golvare. Fördelen är ju matchningen, som är perfekt. Å d e viktigt för mej:) Sen är lådan ändå ganska liten och ofta relativt stum utan att det kostar skjortan å femti.