Har sett väldigt många biosystem med riktigt små högtalare men skulle vilja bygga egna istället.
Så jag undrar om vilka element som skulle passa till dem. Vill helst bara ha ett element i högtalaren så man slipper filter och stora lådor. Gillar Anthony Gallo små runda högtalare.
Tacksam för alla tips och råd jag kan få. (Jag är en riktig nybörjare)
Bara för att det är ett enkelt ensamt element så innebär inte detta "inget fitler". Eller njäe, FILTER kanske inte är så rätt...men du kan behöva kompensera tonkruvan (/frekvenssvaret) med "filterkomponenter".
Hifikit har säkert en del sk "fillregister" element.
Njäe, jag rekommenderar nog en liten (!) stativare, typ minsta 2vägaren i världen! En 4-tummare plus en 3/4-tumms diskant i en liten (sluten?) låda.
Vänligen // Pär Engelholm // epkpeng@hififorum.nu I have this theory, that if we're told we're bad Then that's the only idea we'll ever have But maybe if we are surrounded in beauty Someday we will become what we see... - Jewel
Hej www.ejjordan.co.uk och www.bandor.com gör små,bra och dyra "nästan" fullrangeelement som passar i små lådor tillsammans med en sub. Jag lyssnade på några av Jordans 50mm moduler för en massa år sedan och de lät inte så dåligt.
Denna: -Fostex FE168ES-II eller den mindre FE108ES-II med brutala magneter( 168:an = 4.9kg = mkt bra! ;) kan nog vara väl värd att checka in antingen,-Japan eller så maila: http://www.diyparadiso.com/index1.htm
Priset är ca 2250kr( oklart om det är: /st el /par ).