Hej! Vinner man någonting ljudmässigt på att ersätta kretskortsbanor med bra coax eller skärmad kabel till och från komponenterna? Vilken kabel i så fall? Mvh t
Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Det kan väl hända att det blir något lite bättre, själv använder jag gärna silvertråd i teflonslang när jag bygger. Dock vill jag säga så här: Det sker inga mirakler. Om det är en dålig kretslösning hjälper inget internkablage i världen. Men när man hittat det man söker kan man labba med den här typen av grejor för att få till det lilla extra.
(lite ot) Tror ni att det går bra att använda vanlig klarlack på silvertråd som isolator? köpte lite tråd på panduro men måste hitta något bra sätt att isolera.. slang funkar men hur snyggt blir det? //Peter
Jag har teatat med olika kablar och kör numera nästan uteslutande med trådpar från cat5 kabel mellan kort för såväl signal som matning. Har ibland satt in teflonisolerad silverplätterad koppar men har hittills alltid plockat bort den. Ljudet blir oprecist, spretigt och lite tunt i mina öron. H/S