Stockfisch har köpt in den första SADiE-DSD8-Workstationen. Så nu kör Günter Pauler DSD-Formatet ända fram till "Cutting-Master". Premiärskivan kommer omkring den 20 maj med klanger från Saxofon-Quintetten "The Tiptons", - fem damer från Seatel.
Det blir en Hybrid SACD med stereo PCM och Stereo DSD och 5.1 surround! Finns i lager, se hemsida
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
Kan tänka mig att det blir riktigt bra. Själv har jag ingen/liten erfarenhet av tidigare Stockfisch's alster. Men allt man läser och hör om inspelningarna är riktigt goda.
Det är ju Sadie's flaggskepp så detta ser vi fram mot
Premiären för den SACD´n blir på High End 2004 i rum D111 där den kommer att framföras den 20 maj. Den framförs då av tonmästaren Günter Pauler Själv. Skivan har ingen som helst PCM-komprimering. Jag hoppas att jag kan erbjuda Sverigepremiären samtidigt.
Skivorn skickades från Tysklad igår. Finns tillgängliga på onsdag nästa vecka!! Kommer även en ny "svart Vinyl" med David Roth (180gr)