Stefan Varför anger du bara 200Hz som nedre gräns, de återger ju basen riktigt fint och djupt mht storleken. Lyssnade på dem en stund idag. Helt avspända och neutrala i klangen, detaljseparationen är lysande. Den inbyggda förstärkaren måste vara av hög klass den med. Dimitri
jag kan inte ge fullt realistiska mätningar pågrund av rummets påverkan.under 2-300 hz Jag kan ge mätningar för olika rum och tillämpningar men det får bli ett lite mer inriktat data blad. närfältsmätningar fungerar men det visar inte heller hur basen skulle spela i ett rum..därav har jag visat mätningar som jag vet skall stämma om man använder ett stativ till dom utan sidoväggar förnära inpå..
jag kan inte ge fullt realistiska mätningar pågrund av rummets påverkan.under 2-300 hz Jag kan ge mätningar för olika rum och tillämpningar men det får bli ett lite mer inriktat data blad. närfältsmätningar fungerar men det visar inte heller hur basen skulle spela i ett rum..därav har jag visat mätningar som jag vet skall stämma om man använder ett stativ till dom utan sidoväggar förnära inpå..Kul att du har lysnat på dom.