Finns det nån som använder riktiga biogrejor typ Western Electric, Siemens Klangfilm, Altec Lansing, JBL eller Vitavox? Alltså äldre grejor. Sånt som spelar skjortan av vackert spelande högtalare gjorda av Gladpack. *duckar*
Jösses, nu har 233 personer läst tråden utan att en enda har varit nyfiken på gamla biogrejor. Horn då, finns det inga som kör med moderna horn i sin bioanläggning?
Jag känner en person som har ett par Altec Lansing =) Stor 15" med horn Kan tyvärr inget om dom förutom att det låter väldigt mycket om dom =) Har snackade om att det skulle vara asfalt i upphängningen men det är något jag varken kan styrka eller dementera ....
Lite retstickig kan man väl få vara. Elektrostater talas det ju om hela tiden eller som det bästa, eller bland det absolut bästa? Dock om man räknar in riktiga installationer som använder elektrostater så har jag aldrig hört talas om nån. Har haft ett antal själv och var nöjd då. Men med en övergång ifrån stereo till stereo-biosystem så funkar dom inte. Dom spelar för vackert och för komprimerat. Nån som håller med?
Den lilla blanka pricken mitt på basen är likriktarröret till nätdelen. Riktiga grejor har inte permanentmagneter utan matas med likström eller växelström för att magnestiska.