som rubriken antyder, är ute efter en 15" som spelar djuuupt och myyyycket, kvaliet ä inte så noga..... låda är ingen begränsning men helst inte över 150liter styck pris??? inte över 1500:- Kom igen vräk förslag över mig, här ska byggas partybompers!!!!
Det är en besvärlig kombination det finns många billiga pa men då har du relativt hög FS men å andrasidan så får man i regel hög känslig het Aucousto pro hade ett element som heter f1540 som var ett bra element med fs på 20hz under 1000 pix vet ej om de går få tag i jag har 2 beg och ett nytt.
Djupt och mycket kommer nog inte http://www.ljudia.se/pdf/271010.pdf att spela. Med ett xmax på 1.75mm så blir det inte mycket tryck i 20Hz. Men det är klart, xmech kanske är på 20mm (föga troligt) och då går det ju alltid att flytta luft med lite mindre fokus på ljudkvalitén.
Nää det är inte superbra element ... men för de priset har jag svårt att tro att det kan bli bättre?? dom här kan jag tänka min släppa för ca1000spänn för ett par Aldrig mer än testade element
Har varit i kontakt med dom basarna, dock 10''-modellen. Dom ska enligt mds tåla 700 watt, 350 watt rms om jag inte minns fel. Dom började lukta rejält bränt efter 100 watts kontinuelrlig effekt i ca 20 sekunder.