HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Amplifix + B&W601 S3?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/09/23 :  21:54:55  Show Profile Send ekman a Private Message
jag har aldrig hört en kora ens och äger den definitivt inte och håller du inte med om att amplifix och cdfix med merkurius på arken lät något grymt ljust det skar till varje gång hon flickan i låten ni spelade drog på lite det andra systemet ni hade lät dock inte alls speciellt ljust och vad menar du med då vet du hur jag uppfattade det? alla som jag frågade vad dom tyckte om just det höll med mig det var och lät ljust och sen jag är inte speciellt insatt i alternativen i den prisklassen då jag inte har lyssnat så mkt där men har man det idealet så låter förmodligen amplifixen bäst för pengarna så testa den och se om det är din bag of tea

Go to Top of Page

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2002/09/23 :  22:13:39  Show Profile Send Daniel a Private Message
[quote]Originally posted by ekman

jag har aldrig hört en kora ens och äger den definitivt inte och Prova hem en Rega Mira, den svänger fett med rätt kablar.

Go to Top of Page

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2002/09/23 :  22:31:43  Show Profile Send Daniel a Private Message
Hoppsan! Det blev fel här ovan. Så här skall det vara:

Prova hem en Rega Mira, den svänger fett med rätt kablar.

[/quote]
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/09/23 :  23:12:29  Show Profile Send Neodynium a Private Message
quote:
Originally posted by ekman

jag har aldrig hört en kora ens och äger den definitivt inte och håller du inte med om att amplifix och cdfix med merkurius på arken lät något grymt ljust det skar till varje gång hon flickan i låten ni spelade drog på lite det andra systemet ni hade lät dock inte alls speciellt ljust och vad menar du med då vet du hur jag uppfattade det? alla som jag frågade vad dom tyckte om just det höll med mig det var och lät ljust och sen jag är inte speciellt insatt i alternativen i den prisklassen då jag inte har lyssnat så mkt där men har man det idealet så låter förmodligen amplifixen bäst för pengarna så testa den och se om det är din bag of tea

Cdfixen är en fnittrig jäkel.. alltså ljus. Amplifixen med en S1a spelar guld dock.

Go to Top of Page

Alexander
Member

89 Posts

Posted - 2002/09/24 :  19:34:21  Show Profile Send Alexander a Private Message
Hejsan!

Vad tror Ni om en Audio Analouge Puccini SE samt 2st Donizetti Monoblock?
Kan jag koppla in dom till min Yamaha 630 så jag kan andvända Analouge grejorna till film också?

Mvh / Alexander

Go to Top of Page

Terratec
Member

146 Posts

Posted - 2002/10/09 :  16:36:04  Show Profile Send Terratec a Private Message
quote:
Vad tror Ni om en Audio Analouge Puccini SE samt 2st Donizetti Monoblock?

Jaha, nu skall vi se. Detta är min första "post" på detta eminenta forum. Det skall väl gå bra hoppas jag...

Jag har fått ett bra priserbjudande på en Audio Analouge Puccini SE. Denna skall driva Dynaudio Audience 42.
Är det någon som har någon någon erfarenhet av denna förstärkare alternativt kan tipsa om en bra hifi-stärkare för under 10.000 sek att driva just Dynaudio Audience 42? Finns det någon återförsäljare av Audio Analouge i Stockholmstrakten?
Vet att detta är en mkt subjektiv fråga men några tips kan väl aldrig skada.
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/10/09 :  18:51:11  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by Neodynium

quote:
Originally posted by ekman

Cdfixen är en fnittrig jäkel.. alltså ljus. Amplifixen med en S1a spelar guld dock.

CDfix med en ML 383 förstärkare spelar guld. ML 383 med S1 spelar ännu bättre

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2002/10/09 :  21:26:47  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
Ok nu vet jag inte om jag har missat något men jag ger mig in ändå. :)

Jag har en yamaha 630 och en Perception Audio sansaar.
Jag kör med PA stärkaren när jag lyssnar på musik.
när jag kör DD5.1 eller liknande så kopplar jag in högtalarna i yamahan.

För ett tag sedan så strulade min PA stärkare och jag har skickat den på lagning. då var jag så illa tvungen att koppla in min yamaha och köra 2.0 med den. och det lät så illa om man jämförde med PA stärkaren. all kraft i musiken försvann, den blev livlös och var allmänt trisst att lyssna på.

Nu har jag vant mig då jag ej än har fått tillbaka PA stärkaren. men ljudet låter skittråkigt. har ingen alls glädje av att lyssna på musiken igenom yamahan. men nu är jag ju så illa tvungen.

Jag har inte hört SATen men jag kan nog nästan garantera dig att det kommer låta 100 gånger bättre, då stereoljudet i yamahan verkligen låter illa.

jag kan ju hänvisa er till min tråd angående yamahan på dvdforumet:
http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp?action=showthread&thread=53697&forum=9

men detta är ju mina åsikter men jag är inte ensam om dem som ni kan läsa där. tyvärr..

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2002/10/09 :  21:27:19  Show Profile Send Sanoj a Private Message
quote:
jag har aldrig hört en kora ens och äger den definitivt inte och håller du inte med om att amplifix och cdfix med merkurius på arken lät något grymt ljust det skar till varje gång hon flickan i låten ni spelade drog på lite

Hade HC två ljudrum på mässan Eller har jag fattat det fel om vilken demo du pratar om....

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2002/10/09 :  22:36:10  Show Profile Send Terminator a Private Message
quote:

Finns det någon återförsäljare av Audio Analouge i Stockholmstrakten?

Jag kan nästan svära på att Sontec säljer Audio Analog (jag har sett deras "lite" större cd och förstärkare där iallafall). Tyvärr så hittar jag ingen info på deras hemsida. www.sontec.se
Go to Top of Page

Terratec
Member

146 Posts

Posted - 2002/10/10 :  11:25:58  Show Profile Send Terratec a Private Message
Jag upptäckte att Reference Audio på Götgatsbacken har Audio Analouge Puccini SE. En provlyssning skall bokas. Skall bli intressant att se hur deras "omtalade" servicekänsla (bemötande) är
Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2002/10/10 :  12:34:42  Show Profile Send drgreen a Private Message
quote:
Originally posted by Terratec

Jag upptäckte att Reference Audio på Götgatsbacken har Audio Analouge Puccini SE. En provlyssning skall bokas. Skall bli intressant att se hur deras "omtalade" servicekänsla (bemötande) är

ta på dej finkostymen å flasch med en bunt stålar så mska det nog gå bra
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000