Är det någon här inne som har byggt 300b-diykitet, billie, från consonance/diy hifi supply? Någon kommentar om det är bra eller dåligt? Verkar ju vara fräscha chassin och det verkar ju onekligen populärt. Hur tror ni det står sig mot exempelvis elektroakustiks 300b-kit? http://www.diyhifisupply.com/diy_kits/the_billie.html
Jag tycker 2 volt är rätt hög ingångskänslighet...Deras försteg levererar just 2 volt, så där e det OK! Min cd spelare lämnar ensam 2 V rms...så det är nog ingen fara...
Jag hade satsat på (Janis?) Joplin. PP är nog enklare att få till. Symentri är ingen nackdel...
Consonance ligger väll i Danmark och man kan (nog) köpa direkt därifrån.
Vänligen // Pär Engelholm // epkpeng@hififorum.nu I have this theory, that if we're told we're bad Then that's the only idea we'll ever have But maybe if we are surrounded in beauty Someday we will become what we see... - Jewel
Jag har inte byggt något från DIYHifisupply men jag har haft kontakt både med dom direkt och med deras danske distributör. Priserna i Danmark är ruggigt höga. 12500 DKK för ett par Billie t.ex.
Det dom rekommenderade mig (dom i Hongkong alltså) var att göra beställningen direkt från dom och då betala det pris som står på deras hemsida + frakt. Betalningen görs då till den danska distributören men byggsatsen skickas direkt från Hongkong. Jag är själv intresserad av Ella med KT88 rör.