HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 XINDAK Kablar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/05/12 :  20:07:12  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Vi är rätt många nu som inhandlat kablar från XINDAK. De flesta har köpt högtalarkabeln FS-1, några har modellen över, FS-2, rätt många har nätkablarna PC-02 och någon har signalkabeln AC-02.

Lite bilder.

FS-1



FS-2



PC-02



AC-02




Tekniken bakom dessa kablar finns rätt mycket att läsa om. Hittade en väldigt lång redovisning i PDF format på: http://www.classic-amplifier.de/intro_for_cables.pdf

Många av de nya XINDAK ägarna verkar väldigt nöjda med sina kablar. De har tex ersatt MIT T2 och Audioquest Midnight med gott resultat. Kanske läge att samla lite erfarenheter i denna tråd

läs mer på: http://hello.to/hifi

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/05/12 :  20:34:18  Show Profile Send marbrink a Private Message
Låter de lika bra som de ser ut så blir man ju riktigt sugen!!!
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/05/12 :  20:36:33  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Mina FS-1:or:



Jag har inte kunnat utvärdera dem riktigt pga. för dålig temporär signalkälla men en ny bättre är på väg. Det jag tyckte om dem spontant när jag kopplade in dem var att de direkt ur kartong blev bättre än ex. de MIT T2 jag hade tidigare. De verkar vara riktigt bra kabel för löjligt låg peng.

Har ett gäng strömkabel på väg. Mina intryck kommer så snart jag fått i ordning allt och utvärderat bättre.

Man kan gå på www.audiogon.com och leta i disskussionsforumet och virtual systems, där finns en del användare i staterna främst som har en del mkt. positva åsikter om dem. Att tänka på är att de i staterna är 5ggr så dyra som vi betalat för dem.

Edit: StefanB, kul att du skickade upp den där informationen. Den har jag missat tidigare faktiskt fast jag letat som en besatt information överallt om dem.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/05/12 20:48:17
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2004/05/12 :  21:27:15  Show Profile Send ryst a Private Message
Nätkablarna ser feta ut
Har ett par FS-2 på gång, ska bli mycket intressant att höra vad de kan prestera med mina prylar.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/05/12 :  21:36:49  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Nätkabeln var ju gigantisk.
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/05/12 :  21:38:46  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Jag är nyfiken då någon tar mod och satsar på den "största" serien Gold. De kanske är riktigt allvarliga utmanare bland de bästa kablarna till rena budget priset.

Själv är man sugen att prova, men de får vänta...


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/05/12 :  21:41:17  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
En fråga, hur långt är där mellan kablarna, alltså PLus och Minus om ni särar på dom, hmm hur förklarar man detta.

Alltså förstärkare.. + och - polerna, jag har jäkligt brett därimellan. 991 mono block. E ni med?
Go to Top of Page

Christian Lenner
Member

50 Posts

Posted - 2004/05/12 :  21:46:28  Show Profile Send Christian Lenner a Private Message
Vart köper man dessa?
Ligger kablarn i för pris?
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/05/12 :  21:49:08  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Christian Lenner: Direktimport från Kina, alt USA...men i USA kostar de 5ggr så mycket.

I kina hos bla. www.cattylink.com
www.coemaudio.com

USA: http://www.bertrandaudio.com

EDIT: Sorry, glömde bort att de faktiskt går att få tag i från USA till blandade priser, både billigt och dyrare.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/05/12 21:52:45
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/05/12 :  21:49:56  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
KINA!

Följ länken och klicka på allt som rör Kina och nu också USA http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?s=d50c76d263c994edb60db50fcb99373f&showforum=41
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/05/12 :  21:50:48  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Men mangew! :D
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/05/13 :  07:37:50  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Håller på att "känna" på nätkablarna. Jag har normalt sett JPC 2.5 i anläggningen och skillnaden med Xindak är nog att Xindak är lite svulstigare i basen men mindre vass i toppen jämfört med mina andra nätkablar. Jag skall jämföra mer innan jag uttalat mig säkert men känslan just nu är sådan.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/05/13 :  08:26:25  Show Profile Send MartinH a Private Message
Gör "klumpen" på högtalarkablarna nån nytta eller är det bara för designens skull ???
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/05/13 :  12:16:26  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
MartinH: Klicka på StefanB´s inlagda länk, där finns en lång beskrivning av kablarna. Det är nog enklaste sättet om du vill veta mer om dem. Annars ska den där "klumpen" innehålla ferritringar om jag inte fattat det fel.

Om det gör skillnad kan man ju bara veta genom att ta bort den i så fall.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/05/13 12:17:58
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/05/13 :  12:30:36  Show Profile Send MartinH a Private Message
Hittade inte så mycket om "boxarna" men det stämmer nog....
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/05/13 :  13:21:22  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Jag tror att boxarna är där för att göra en övergång från den platta folien som används i kablarna,. till de runda ledarna som sitter i anslutningarna. Min erfarenhet av ferriter på kablarna är inte positiv så jag hoppas att så inte är fallet här.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2004/05/13 :  14:51:06  Show Profile Send Saro a Private Message
Någon som är villig att lägga upp lite priser på vad ni betalt?
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/05/13 :  14:59:34  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Samuel: Komplett prislista, Så här mycket kostar de ungefär beroende på var du beställer:http://bildarkiv.hififorum.nu/Nameless/Coem%20audio-prislista.doc

+ lite avgifter och frakt. Mina FS-1:or kostar totalt ca. 1500:- hem till mig. 3st strömkabel som jag har på väg hem nu kostar ca. 2100:-


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/05/13 15:03:18
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2004/05/13 :  15:37:01  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Hej på er kinesarvänner. Jag är otroligt sugen på att att höra vad ni som köpte elektronik från Cattylink eller annorstädes har för intryck av era prylar, framför allt vad ni tycker so far om era nya CD-spelare. Opera, Esound, Shanling osv. Skriv gärna tester och recensioner!!!

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2004/05/13 :  15:42:16  Show Profile Send Saro a Private Message
Mangew: Tokbilligt. Undra om det kanske blir något där ifrån!!
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/05/13 :  15:43:24  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Det kommer lugn...Vi behöver lyssna och spela in också.. :)
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/05/13 :  15:47:55  Show Profile Send marbrink a Private Message
StefanB: Jag läste lite på Cattylink om dom och där stod det att det var nån form av ferrit i klumparna...
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2004/05/13 :  20:11:56  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Vad exakt skulle sådan ferrit göra för nytta

Äh, dom låter ju helt ok ändå

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/05/13 :  21:10:52  Show Profile Send marbrink a Private Message
så här står det om FS-1 på cattylink...
"FS - 1 LOUDSPEAKER CABLES (US$ 155 PER PAIR)

Composed of high grade belt of copper foil with a 24K gold-plated plug and RF interference-proof short circuit ring."
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/05/13 :  21:13:10  Show Profile Send Larsho a Private Message
Efter att ha fått testat en polares DIY tittar jag inte
längre på kablar, så pass bra är de, och man får gå långt upp
i pris för att få bättre, det är det inte värt

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/05/13 :  22:08:28  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Man behöver inte gå så långt upp i pris, Xindak är väldigt prisvärda. De kablar jag testat och jag jämför med kostar 2-4ggr så mycket i sverige och ingen har varit bättre. Då är det den enklaste i F modellen, det finsn två steg till att gå. StefanB har mittenmodellen, intressant att se hans slutsatser sedan.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.77 sekunder. Snitz Forums 2000