Gå in och kolla på http://www.genelec.com/news/news.php?year=8000 Vad tror ni om dessa högtalare tillsammans med deras subwoofer 7060A. Högtalarna är gjutna i aluminium och är väl inte så snygga men låter antagligen ganska så bra. Kolla också deras subwoofer med deras patenterade Genelec LSE™ Laminar Spiral Enclosure Technology. Funderar själv på deras subwoofer 7071 alt. Velodyn.
Genelec tänker dema de här tre modellerna i Stockholm den 2 juni. Demonstrationen sker i Radiohuset på Oxenstiernsgatan 20 i Studio 5 varje heltimma fr.o.m. kl. 10.00-15.00. Det finns alltså tre modeller med bl.a. olika peaklevel 108-115-120dB.
Alldeles säkert är det så. Nu har jag inte hört någon av dessa tre modeller men jag har hört många andra Genelec. Du kan ju gå in och kolla denna hemsida där du ockå kan få priser.
Jo det är det nog men det fungerar ändå. Antingen så löder man en kabel eller också kan man köpa XLR/RCA adapter på HiFikit. Det kanske blir någon som kan gå på visningen, själv kan jag tyvärr inte gå. Jag antar att man får höra dom tillsammans med deras subwoofer.