Jag har köpt en vantas påhängsförstärkare(den med ett i på slutet av modellbeteckningen), jag har inte kopplat in den ännu eftersom jag är mitt i en flytt. Jag tänkte höra med er här vad ni har för erfarenheter och åsikter om denna produkt, som hifi&musik var lyriska över om jag inte minns fel.
Jag har haft en Vantas DPA S50i.Denna använde jag både till min förförstärkare/ effektförstärkarkombination från Adcom samt senare ihop med Primare A30.1.
Jag tycker att den är något av de bästa påhängsprocessorkonstruktionerna man kunnat hitta. Anledningen till att jag bytt upp mig är att jag bytte dvdspelare för att kunna spela både SACD och DVD Audio.
Numera så står den hos mina föräldrar. Nackdelen med den vilket egentligen är synd, är att den inte kan spela DTS[/b] eller något av superljudformaten[/b] , men den låter bättre än de flesta integrerade hemmabioförstärkare och om bara det andra förstärkeriet är tillräckligt bra så var det svårt att hitta bättre kombinationer enligt min smak. Men visst går det, men då talar man om helt andra pengar. MvhKristofer
Med största sannolikhet så är Accuphace E-206 mycket förträfflig att använda tillsammans med en Vantas DPA S50i.Den testades ju faktiskt både i Hifi&Musik och i Hemmabio.
Lycka till, tror inte att du kommer att bli besviken. Det var nämligen inte jag. MvhKristofer