Jag har ett par Tangband W3-871 i ett par 1.5l PET-flaskor som jag "byggde" efter att ha sett en tråd här. Tog väl typ 15min att smälla ihop. Låter bättre än man kan tro. Någon dag ska jag dock färdigställa lådorna jag påbörjat till de elementen... :-)
Det där är ingen dum idé alls... Blir ju nautilus-principen! Fast jag misstänker att kolfiber/kevlar-komposit (är det väl dom är gjorda av?) är något stadigare och mer resonansdött än PET-flaskor. Men va fasen, man kan ju gjuta in flaskan i ett hundrakilos betongblock när man har kapat sej fram till rätt avstämning! Borde ju bli stadigt så det räcker och blir över. Fast det klart, då har vi ju återigen baffelsteget, som jag misstänker är ett av alla problem som B&W försöker komma bort ifrån i sin konstruktion. Tål att tänkas på.
Jag byggde in två tretummare i var sin Absolut Vodka, dom lät fruktansvärt dåligt. Fast det började låta bättre och bättre mot slutet av kvällen var dom rena hig-end högtalare. F'n vet hur det gick till men både jag och högtalarna var tillbaka till sina vanliga kvalitéer nästa dag. Fast då var det inte läge att lyssna på musik......