Jag skulle vilja ha råd om vad jag skall välja för kabel till att göra nya strömkablar till min anläggning. Som kontakter tänkte jag använda furutech som verkar vara av mycket god kvalitet. Det krav jag har på kablen är att den skall vara jordad och ha skärm.
Är det någon som testat lite olika kabeltyper/sorter och har några förslag på någon som låter bra?
LoRad vill jag nog inte ha, en sån har jag redan testat. Är det någon som testat furutechs egen kabel på lösmeter? Jag vet att det var någon som hade hittat samma kabel som sitter i JPC, är det någon som vet nåt om den kabeln eller någon liknande?
Någon som testat helt vanlig "Ölflex" kabel? Kör med denna själv, men har inte jämfört mot någonting Används vanligt inom inddustrin, som motorkabel, för att hålla invertersignalerna inne i kabeln så att dom inte stör något annat.
jag använder en vanlig EKLK 3x1.5mm2 installationskabel (styv, skärmad). avslutar m kontakter fr biltema eller claes ohlson.
vilken diameter har installationskabeln fram till uttaget där ni ansluter eran stereo?... och hur lång är denna installationskabel fram till huvudsäkringen?...
är det (då) nån vits med att använda en betydligt grövre sladd de 5-10 sista procenten av kabeldragn fram till audiokomponenterna? eller ens fundera på att använda exotiska material för den sista metern av kabeldragningen?
har inte kontaktkvalite (både uttag o propp) en större betydelse?