Tja som rubriken lyder så vill jag koppla in en dvd till en tv utan scart-kontakt. Ursäkta för OT, men jag vet verkligen inte vart jag ska vända mig. Och här finns det ju gott om duktiga snubbar...
Hade en polare som kopplade in ett playstation (har scart-kontakt) till en tv utan scart via en video, men jag har ingen aning om hur han gjorde. Men nåt liknande kanske kunde funka?
Om den inte har SCART antar jag att den inte har komposit eller s-video heller. Då funkar det kanske med en video som oftast had en extra SCART till dekoder (förutom den som går till TVn ibland). Koppla in din DVD via den extra SCARTen, oftast märkt "Decoder", och stoppa i favoritfilmen. Slå på TVn på videokanalen och lägg manuellt till en kanal med dekoder aktiverat. Sök tills du hittar din favoritfilm och spara kanalen. Kom igåg kanalnumret. Klart.
Har TVn ingen scart-kontakt? Har den någon s-videoingång? Compositingång? Har den endast ingång för antensladd så msåte du nog använda en video mellan. Alltså DVDn till videon med scartsladd, videon till TVn med den vanliga antensladden, du har väl video nu?