Sorry moderatorer men jag är lite i tidsnöd så jag postar denna här....
Har fått ett erbjudande att byta ut en trasig bakprojektions tv mot denna, är det en bra modell ? Det ska tydligen finnas en uppdaterad version av denna, men hur ser man att den är uppdaterad ?
Jag har kollat upp det och det finns en LGplasma med beteckning 42PZ90 som förmodligen är den nya modellen. Så det borde som i fallet mellan Philips 42PF65 och 42PF55 att den med lägre versionsnummer är den äldre.Men är dock inte säker. Mvh Kristofer
Jag kikade på LG's hemsida och där står det att den är uppdaterad med den senaste panelen, man vill ju inte köpa en och sedan få den gamla....
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' MZ-42PZ44 Nu uppdaterad med den senaste panelen som har hela 3000:1 i kontrast och 60 000 timmars brinntid. Bilden får ett rejält lyft med denna panel. Vi har givetvis behållt linjedubblare från Faroudja för knivskarp skärpa, bild i bild och delad bild innebär att du kan titta på två kanaler samtidigt.
Ja då torde det ju egentligen vara som jag antog att det är den sista siffran i sifferbeteckningen som avgör om det är en ny eller gammal modell. Mvh Kristofer