HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Hjälp med träfront och rattar önskas
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mattias S
Member

461 Posts

Posted - 2004/07/09 :  13:29:55  Show Profile Send Mattias S a Private Message
Då jag inte har tillgång till maskiner eller övrig utrustning för träarbete undrar jag om någon vänlig person skulle vilja hjälpa mig med en träfront och 3 st rattar i trä. Mina enda önskemål är att det trä som används är ljust ( och gärna i något udda träslag ).

Trärattarna får gärna likna dessa ( utan piggarna men med en svart prick i stället ):



Känner någon sig manad så pm:a eller svara på tråden.

Mvh // Mattias S

Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless

Edited by - Mattias S on 2004/07/09 13:30:25

dunkebacken
Starting Member

6 Posts

Posted - 2004/07/09 :  19:09:21  Show Profile Send dunkebacken a Private Message
Hej

Jag har möjlighet att hjälpa dig. Har alla möjliga träslag på lager om det inte rör sig om altförstora bitar.Har även egen träverkstad med det mesta i maskinväg.
Kanske Lönn eller Vitbok skulle kunna vara lämpligt.
Lite mått skulle underlätta.

Jag finns i Hjo men det går väl att skicka sådana här småbitar.

Mvh
Stefan

dbckn
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/07/09 :  19:24:46  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Det här verkar intressant. Vad bygger du Mattias - förförstärkare?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Mattias S
Member

461 Posts

Posted - 2004/07/09 :  20:36:10  Show Profile Send Mattias S a Private Message
dunkebacken: Ah, det vore jättesnällt av dig =) Jag tar och kontaktar dig via mail om det går bra.

Bernt: Jupp, det blir en förförstärkare. Trident. Info om konstruktionen finns på min hemsida. Bygget har legat på is ett bra tag men nu känner jag att det är dags att diy:a lite =)

Mvh // Mattias S

Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/07/09 :  20:52:37  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jaha, Trident! Nu fattade jag vem du är. Kul!!!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Mattias S
Member

461 Posts

Posted - 2004/07/09 :  22:25:47  Show Profile Send Mattias S a Private Message
Bernt: =) Det är mitt första riktigt seriösa elektronikbygge så man är ju en aningens förväntansfull. Funkar den här så kanske man vågar sig på andra roliga projekt ;)

Mvh // Mattias

Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless
Go to Top of Page

Peter S
Member

1060 Posts

Posted - 2004/07/10 :  23:19:24  Show Profile Send Peter S a Private Message
Jag behöver 3 stck. i Ek. 50 mm. i diameter med 6 mm. hål. ??
Go to Top of Page

dunkebacken
Starting Member

6 Posts

Posted - 2004/07/10 :  23:36:02  Show Profile Send dunkebacken a Private Message
Peter S

OK Jag kan fixa dina rattar också när jag ändå har svarven igång.
Någon speciell formgivning som önskas??
50 kr st är priset.

Stefan

dbckn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000