HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 component eller RGB, spela roll?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2004/07/11 :  12:45:18  Show Profile Send lasselite a Private Message
Jag fiskar lite. Egentligen är detta en fråga för flerkanal, men jag ska ju DIYa så jag ställer frågan här.

RGB har jag koll på. Men synk ska tas från compositevideosignalen. Vart ansluter jag den i VGA-kontakten?

Edited by - lasselite on 2004/07/11 21:04:46

Lash
Member

814 Posts

Posted - 2004/07/11 :  13:06:24  Show Profile Send Lash a Private Message
Sync från vart? Datorn, dvd eller något annat? http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2004/07/11 :  14:22:43  Show Profile Send lasselite a Private Message
Synk från compositen på DVDn. Vad jag har hört är synken på grön inte tillräckligt stark, därför tar man synk från composite.
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2004/07/11 :  14:27:06  Show Profile Send lasselite a Private Message
Rätt, men fel håll. Som du ser ansluter dom composite sync. Men jag vill gå från en DVD till min proje. Här går dom från dator till scart/tv.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/11 :  15:21:19  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Skulle gissa att killarna på prisjakt.nu har lite bättre koll på detta. Men det kanske finns nån här oxå som kan.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2004/07/11 :  18:43:51  Show Profile Send lasselite a Private Message
OK, ibland är man bara liiiiite väl lat. Jag hittade vad jag behövde efter 30 sekunders letande

såååå, bilder kommer
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2004/07/11 :  20:31:31  Show Profile Send lasselite a Private Message
Nu har jag testat. Men jag får den bara att funka på component (YCrCb) inte RGB.

Men det kanske inte spelar så stor roll?

Fast jag använder scart för att få ut RGB, DVDn har componentutgångar oxå, men jag har hört att RGB ligger "närmre" standarden för VGA och att projens bildkretsar behöver jobba mindre då (eller nått). E d så?

Edited by - lasselite on 2004/07/11 21:06:14
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000