Jag har efter mitt köp av MIT Oracle signalkabel blivit helt fast på vad den presterar. Detta leder ju till att undra vad Spectral Audio är för prylar. Anledningen till att det just är Spectral som drar, är det djupa samarbete som Spectral har med MIT. MIT gör nämligen kablar till deras elektronik enligt Spectrals specar.
Frågan är följande:
Har någon hört/ägt/känt och klämt på dessa prylar?
Erfarenheter kring Spectral sökes med ljus och lykta.
Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Jag har tyvärr aldrig fått tillfälle att höra på Spectral-prylar. Inte direkt vanliga i våra breddgrader. Men aj så fina de är.. Speciellt slutsteget på översta bilden.
Jag är inte rädd för att de inte kan driva mina lådor. De har 96dB's känslighet och impedanskurva rak som ett sals-golv. Driver dem idag med 25watt rör till ruskigt höga volymer utan att det blir ansträngt.
Det som jag är mest nyfiken på är deras "Rise-time" och "settling time". Med dessa parametrar skulle det kunna bli en fruktansvärd dynamik! !
Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Även tyska Audio testade Spectral, men man bör betala 1.20 EUR via FirstGate (efter registrering där) för download av PDF. Kvartalspublikation H&R är enligt mig mera seriös tidskrift, så...