När jag så småningom har byggt klart högtalare, för- och slutsteg måste jag även ha ett RIAA-steg! Tänkte bygga ett med E88CC-rör. Är det någon som byggt, hört eller sett Morgan Lundbergs RIAA-steg baserat på E88CC?? Eller någon som har något annat förslag?
Har du tittat på Allen Wrights riaa? Den använder ecc88 i kombination med en j-fet. Bernts riaa bygger på denna (?). Schemat finns här, kolla på FVP5A. http://www.vacuumstate.com/
Vi jobbar på ytterligare en variant på Wrights Riaa. Morgan är i högsta grad inblandad, jag ska testa hans förslag efter hand. Du hörde väl mitt Riaa då du var här tror jag. I det sitter J-fet, 417A och E188CC. Jag har tyvärr inte hört Morgans riaa men jag hoppas få tillfälle framöver, väntar på att han ska bli klar med sin 13E1-OTL, sen SKA jag till Umeå.
SuperReg:en finns nog inte på sidorna längre. Men ska man ha en SuperReg så bör man nog köpa en färdig för om man går ifrån orginalets kretskortslayout så verkar det vara väldigt svårt att få den stabil. Men det viktiga med SuperReg:en är att det är en shunt-regulator. Det finns andra sådana. Kolla tex på tråden om Bernts nya försteg, där använder han en shunt-regulator med rör.
EDIT: Nu skrev jag för sakta, såg inte Bernts inlägg..
Ok.. Jag tror jag börjar med Morgans MMPhonopreamp - jag har ju rören och nätdelen verkar relativt lättbyggd. Det behöver inte vara något extravagant till att börja med - bara så jag kan lyssna på vinyl!