Ja. Du använder bara den ena av stereosladdens två, coax digital använder likasamma kontakter som dom vanliga analoga, men bara en. Du kommer att fatta när du får se grejerna. Å gör du inte det så e d ju bara att fråga. Men just nu behöver du inte köpa något.
quote:Ja. Du använder bara den ena av stereosladdens två, coax digital använder likasamma kontakter som dom vanliga analoga, men bara en. Du kommer att fatta när du får se grejerna. Å gör du inte det så e d ju bara att fråga. Men just nu behöver du inte köpa något.
Det kommer att fungera hyfsat, men troligen inte optimalt. Mikael_1979, En bra förklaring till hur det ligger till med att köra digitalt från CD/DVD till förstärkaren med vanlig audio-kabel finns i denna tråd: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30283&whichpage=2
Mikael_1979> Man kan ju säga så här också,jag köpte en pioneer av billig sort för tre år sedan den kostade 2195kr DV 320 tror jag den heter. Köpte en DVD åt dottern på Coop Forum för ett år sedan för 695kr och den kör ifrån Pioneer:n på alla parametrar både bild och ljud samt features. Så en bättre DVD än min Pioneer får du garanterat ,och den är i alla fall 10ggr bättre än videon. / Sven-Åke
oliver: Det är faktiskt lite spännande när det gäller den här denver, det verkar inte som att nån testat den förut Så vi får se vad den går för när den kommer
Luften: när man lever i sånt förhållande som jag gör blir det ju inte som man tänkt sig med en slogan som "varför köpa dyrt när man kan köpa billigt" så blev det til slut en denver!!