Behöver inhandla en ny scartkabel men hittar inga av lite bättre kvalitet...upp till en tuselapp får den kosta och den bör ej vara alltför grov (ej flat). 2.5 meter är lagom.
Jag hade tidigare en 75-centimeters IXOS XHT601 (126AV) (med vinklad kontakt) som jag böt till en 3-meters XHT611 (141AV) eftersom jag behövde en längre kabel (det är visserligen en flat-modell), men jag tycker att kvalitén är alldeles förträfflig med min anläggning. Priserna bör ligga runt 1.000 kr för 3 meter.
Även Supra (www.jenving.se) och Monster Cable (www.monstercable.com) tillhandahåller som bekant SCART-kablar, men jag har dessvärre inte testat några av deras modeller.
Har provat olika sortes scartar med väldigt olika resultat,de skiljer sig verkligen åt .Stannade slutligen för en scartsladd från Neotech,med guldpläterade kontakter,jösses vad mycket bättre bild det blev än med mer standardbetonade sladdar.Neotechen är ordentligt skärmad med resultat en lugn och fin bild. Enda ev minuset är att den är rättså grov.
Är det nån som vet om det finns någon scart som inte är vinklad. Alltså går rakt ut. Min scart är vinklad åt samma håll som rca kontakterna sitter på min Primare v25:a. Blir mycket svårt att få plats med signalkablarna.