Jag har äntligen fått ljud i min Thule nu!...... Nytt kort he he men men! Nu så är det iaf som så att när jag har Thulen i stby läge och sätter igång den så smäller det till i högtalarna och likaså när jag stänger av den! Men inte om jag tar huvudströmbrytaren då är det tyst! Kan en "softstart" avhjälpa detta fel eller är det frågan om ett annat fel?
Jag har endast vridpotentiometrar för bias! Och jag upplever det inte som om jag har dc i utgångarna när jag mäter! Men eftersom föregående talare gav detta svar så tänkte jag tjo så kan det kanske vara! Men det visar inget! Och som sagt det "smäller" bara när jag tänder/släcker på stby om jag tar huvudströmmen på baksidan är det ingen fara!
Har för mig från din tidigare tråd att du hade ett utgångsrelä som borde ta hand om sådant. Det borde slå ifrån före det blir problem. Om du inte har DC på utgången då förstärkaren är på så beror det nog på att den ena sidan tappar spänning fortare än den andra då du slår av. Borde inte vara så farligt. Hade ett tag ett The End mkII slutsteg, highfidelity "byggsats". Det slog till både vid till och frånslag utan att det var fel på det. Kan inte låta bli att tycka dock att eftersom de ändå har med ett relä så kan det väl slå ifrån i standbyläge som det verkar göra då du slår av på baksidan. Om du inte lider för mycket av det så tycker jag inte du skall bekymra dig.
Problemet är lite att jag lider av det Jag kan inte rå för detta men så är det! kan man inte motverka detta? Förövrigt spelar den jättebra, möjligen lite kallt men det är inte så konstigt eftersom den inte är inbränd än!