HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Et par "New Age" perler!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/09/25 :  01:56:56  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
Karunesh - Call Of The Mystic, instrumentalmusikk, eksotisk instrumentering og overjordisk vakre, asiatisk inspirerte melodier. Bra innspilling med noen av de heftigste bassutladningene jeg har hørt på noen CD. Anbefales på det varmeste, en av mine mest kjære CD'er.

Govi - Saffron & Silk, innspilt på Hawaii i samarbeid med Karunesh. Ekstremt melodiøs, laid back instrumentalmusikk. Govi er en av de fremste gitar-virtuosene jeg kjenner til. På Saffron & Silk benyttes flamenco gitarer, el-gitarer, samt en del asiatiske strengeistrumenter med fantastiske overtonestrukturer. Et hett tips til alle som liker vakker, gitarbasert musikk med den gode melodien alltid i fokus.

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2004/09/26 :  12:03:10  Show Profile Send DIESEL a Private Message
låter mycket intressant. Är sedan många år fast i new age "träsket" och letar fortfarande efter sån musik, dock i lite mindre utsträckning än förr

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/09/27 :  17:16:23  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message

Trivelig å variere med litt eksotisk og annerledes musikk iblant. Det mye vakker og spennende musikk i denne sjangeren, for de som har sansen...

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2004/10/03 :  19:02:06  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Trivelig å variere med litt eksotisk og annerledes musikk iblant. Det mye vakker og spennende musikk i denne sjangeren, for de som har sansen...

Du kan räkna in mig i den skaran också *ler*
Tycker jättemycket om att ibland lyssna vackra och melodiska samt harmoniska låtar. Ofta instrumentala.
Dock köper jag ganska sällan sådana skivor.

Mina favoriter är bland annat Kitaro, Vangelis, Enya, Deuter, Melwyn Goodall, Terry Oldfield samt många flera.
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2004/10/04 :  11:07:45  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Själv sitter jag på 14 skivor med Tangerine Dream som är min favorit i denna genre ...

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/10/05 :  12:53:39  Show Profile Send matså a Private Message
Jepp, de är kungarna. Diesel, vilka är dina favoriter? Mina är bland annat Fource majoure(felstavat säkert), Tangram, Logos Live.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2004/10/05 :  13:36:11  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Förutom dom du nämnde blir nog det Underwater Sunlight , Poland , Stratosfear, White Eagle och Le Parc

Underwater Sunlight var den första TD skivan för min del och den kommer nog alltid att vara speciell för mig ...

Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/10/06 :  00:07:47  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
Spennende, forstår at det fremdeles er mye å utforske her.

www.emmlabs.com
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2004/10/06 :  11:50:44  Show Profile Send DIESEL a Private Message
En annan artist som kan nämnas är Andreas Vollenweider och hans skivor "Behind the gardens" och "Caverna Magica" ...

Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/10/06 :  21:30:48  Show Profile Send matså a Private Message
Diesel, är det han med Harpan?

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2004/10/10 :  22:31:12  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Stämmer bra det. Väldigt annorlunda och lekfullt kan det bli med Vollenweider och hans elektroniska (?) harpa ...

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000