Gött att Svanå lanserar nya basabsorbenter! Själv har jag 3 st TQ 45 i mitt rum men den kraftiga rumsresonansen som jag har mellan 35-45 hz rår de tyvärr inte på särskilt mycket... Där kanske deras nya absorbenter kommer funka, hade varit väldigt positivt om de klarar av att dämpa effektivt så pass lågt ner i frekvens. Ligger priset runt en 1000 lapp på de nya varianterna också eller?
Har pratat med Mats och han säger att dom nya absorbenterna är på ingång liksom en ny hemsida.
Absorbenterna ska finnas i två storlekar och dämpa olika mycket (dom är nu inte 8-kantiga utan ca 1 meter höga och 40x40 eller 50x50, priset blir ca 1200 för den lilla tror jag. Man sätter ihop den själv och kan alltså få den skickad i platt paket (IKEA).
Undrade mest på grund av vissa rykten tidigare i denna tråd. Nå, låter intressant hursomhelst. Men skall den alltså skilja sig från TQ45 som finns idag? Vilka frekvenser skall den sluka??
Dom heter V-4 och den lilla tar hand om 40-120hz (40x40x132) och den stora ner till 30hz (50x50x132)... skall tydligen kunna placeras vägg mot golv, vägg mot tak eller vägg mot vägg...
Min anläggning När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?