Någon som lyssnat på och kan ge ett omdöme om detta 7-kanals slutsteg. Behöver >= 6 kanaler (för triamping och stereo) så inte i första hand tänkt för hembio.
Andra alternativ skulle kunna vara Arcam FMJ7 eller Theta Dreadnaught II (dyrt...) Någon som har en åsikt?
Har inte hört det steget, men kvaliteten är nog bra. Frågan är om det är värt pengarna. Det är ju inga billiga grejer precis. Jag hade kanske köpt 3 stereosteg eller 2 trekanals. Det finns ju mer av sånna och möjligheten att få tag på beggat är större.
Hej! CX-7 är väl alldeles nytt steg? Låter säkert mycket bra. Hade hemma ett tidigare LX-7 ett par dagar och det var bara så SUUPER! Fast lite dyrt för mig. Theta har ju blivit mycket rosat i amerikansk press och är säkert minst lika bra. Kanske du kan ta hem och prova och delge erfarenheter? /Shaft
Tack för kommentarerna. Jag ska forska vidare på både 3x2 och 2x3 varianterna. Lovar kommentarer om jag fastnar för CX-7'an.
7 kanaler är ända lite trevligt, för då kan jag använda 7:e kanalen till en "vanlig" center. (Vänster/höger behöver de sex kanalerna p.g.a aktiv filterdelning bas/mellanreg/diskant).
Kom gärna tillbaka med kommentarer. Det skulle vara roligt att höra dina erfarenheter. Lexicon är inte så vanligt i Sverige idag och inte så "hypat" men det är oerhört bra grejor! /Shaft