HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 2 olika element i samma sub?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kvistarn
Member

203 Posts

Posted - 2004/10/16 :  19:49:14  Show Profile Send kvistarn a Private Message
fick tag på en vifa pl26 wr09 och en peerless 260swr (2 st 10") för 100kr på ljudias utförsäljning, vilket är överkomligt, men nu funderar jag på hur det skulle funka med 2 olika basar i en sub, varsin låda självklart, men kommer det funka? eller kommer de "ta ut" en del av varandras toner för de är olika eller nåt sånt skumt?

Andreas A
Member

407 Posts

Posted - 2004/10/17 :  00:19:44  Show Profile Send Andreas A a Private Message
Hur tänkte du göra med dom? Dela vid olika frekvenser eller,köra samma till båda?
Go to Top of Page

kvistarn
Member

203 Posts

Posted - 2004/10/17 :  08:29:39  Show Profile Send kvistarn a Private Message
samma frekvens till båda (aktiv delning), men de blir nog inte lika avstämda tror jag inte, vifan blir portad, har itne kollat på peerless.en än, kan det bli nåt konstigt tro? känsligheten är ju olika med....
Go to Top of Page

Enis
Starting Member

37 Posts

Posted - 2004/10/17 :  10:15:21  Show Profile  Visit Enis's Homepage Send Enis a Private Message


http://www.velodyne.com/velodyne/products/product.aspx?ID=3&sid=397n104n

/Enis
Go to Top of Page

kvistarn
Member

203 Posts

Posted - 2004/10/17 :  17:48:00  Show Profile Send kvistarn a Private Message
hehe monster sub...
Go to Top of Page

JM
Member

533 Posts

Posted - 2004/10/17 :  19:12:44  Show Profile Send JM a Private Message
Jag tror nog att det skulle kunna funka ! Det kanske kommer att "kännas" lite fel, men jag tror nog att det skulle kunna fungera bra iaf ! Det kanske blir kanonbra rentav ! Vem vet ? Inte mycket till svar på din fråga kanske... ;) Prova vetja ! Det skulle vara kul att höra om resultatet om inte annat !

Mvh/Janne

Att mäta är att veta !
Go to Top of Page

kvistarn
Member

203 Posts

Posted - 2004/10/18 :  20:16:52  Show Profile Send kvistarn a Private Message
kollade lite i winisd och faskurvorna och frekvens gick att få väldigt lika, nästan exakt faktiskt så jag tror på detta:)... ska byggas i helgen, o skulle det inte bli bra så är det inga pengar heller direkt...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000