Det är ju onekligen billigt. Om det är prisvärt vet jag inte. Jag lyssnade lite på första versionen och jag tyckte inte riktigt om det. Vad jag har läst om ver2 så skall det vara betydligt bättre nu.
Det har nu gått ett tag sedan sista inlägget om NAD T163. Har någon fått ytterligare erfarenhet av NAD T163. Jag är lite sugen på den eftersom jag sedan tidigare har ett gäng med olika slutsteg (DIY) och har tänkt bygga upp ett biosystem. Ett krav jag har på försteget/recievern är att även fortsättningsviskunna avnjuta tvåkanals ljud. Klarar NAD:en det?
Alternativet är att sälja av lite slutsteg och köpa en välljudande reciever typ Marantz? Vad tror ni är vettigast?
Har själv en T163v2, och den är inte alls dum. Jag tror att du får gå upp rätt långt i pris för att få en receiver som har lika bra försteg, så har du bara slutsteg du är nöjd med tycker nog jag att du bör testa att ha NAD:en som försteg till dom istället.
För 6995kr är det nog ett bra köp. För att vara på den säkra sidan är det bra att kräva öppet köp några dagar... om de krånglar, påpeka att det varit brusproblem med modellen tidigare och att du inte köper utan att testa!