Nu har mina projekt börjat försvinna! Och känner lite att jag skulle vilja bygga ett slutsteg! Någon som har förslag? Möjligen lite länkar till bra byggbeskrivningar? Tänkte något åt en 100w per kanal! Även monoblock är intressanta så klart! Har sett att många byggt på rifalytar och liknande dela med er! Jag ska ha stegen till att driva mina HFSL 1 och de får gärna matcha lite Arcam ljudet om det nu går!?!?!?
Är inne på samma spår ett 2x100 slutsteg. Funderade på om man inte kunde göra någon variant av gainclonen? Om någon har något med byggbeskrivning så ser jag det gärna.
Att parallellkoppla två LM3875 är som att ta en LM3886 vilket då blir enklare. Vill man ha 100 W tycker jag att LM4780 är ett bättre alternativ som parallellkopplad. En LM4780 är 2 st LM3886 i samma kapsel.
"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Den där byggd med LM4780 verkar intressant, men den ger väl inte mer än 2*50w i 8ohm! och det känns kanske klent ! Någon som vet vad priset kommer ligga på?