HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vem vill ni träffa
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2004/11/05 :  22:56:42  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Här finns ju en massa personer på forumet, och man läser många
inlägg om både dittan och dattan.

Några kommer med bra inlägg, andra med mindre bra inlägg.

Frågor som man imponeras av, frågor som man undrar över och
frågor som man undrar varför de ställs.

Men bakom alla inlägg finns det hifi intresserade människor.

Jag har träffat några av er i verkligheten, och det är alltid kul.
Ett exempel är Johan Björklund, han med de feta kablarna, jag visste inte att han fanns överhuvudtaget innan jag kom på att hififorun fannas. Och EAR, när jag svängde förbi och hämtade upp en granitskiva till Johan, slängde han ner mig i lyssningsfåtöljen och drog igång sin anläggning och lät mig lyssna på välljud, mitt i en biltvätt , och vi hade aldig träffats förr.

Nu undrar jag, vilka eller vem skulle ni vilja träffa av de som finns
här på forumet, lära, lyssna eller diskutera.

Och då menar jag inte de ni känner "in the reel life", utan bara de
som ni känner "igen" här från forumet.

Lite flummigt kanske.

linnar hade varit kul att träffa

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2004/11/05 :  23:29:42  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Jag har ingen aning om dessa människor men med tanke på vad dom byggt osv, så säger jag omedelbart TIME och NERIKS. Det finns säkert många fler men min lödtenn-förgiftade hjärna orkar inte med så mycket mer tanke nu.(eller beror det på att min son väckte mig 04:01 i morse)
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/05 :  23:32:02  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Rydberg skall jag träffa mer än de korta stunder på Arken och HiEnd04. Vi skall dricka massor av öl/vin och diskutera eller var det dissakera pIP INO

Jag kanske har träffat 30 på forumen IRL. Blir fler denna månaden.
Hal är en lirare man skulle vilja träffa live, BRAVO verkar vara en KUL nattjobbare oxå.

Sen finns det flera, men som man inte kommer på just nu. Kanske synd att nämna några namn. ;)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/11/05 :  23:56:50  Show Profile Send Bravo a Private Message
Jäpp "Zalve", natt gäller.
Jag tror att man skulle kunna lära och uppleva en hel del av de flesta på forumet då alla har olika erfarenheter och utgångspunkter.
Hur sedan en personkemin skulle stämma individerna emellan är en annan sak.
Men som sagt lärdomar och infallsvinklar finns nog att både få och kunna ge från/till de flesta.

Bravo

Edited by - Bravo on 2004/11/06 00:41:14
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6802 Posts

Posted - 2004/11/06 :  00:04:00  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Jag har precis träffat mace för första gången efter en massa pm och andra inlägg här på forumet, trevlig kille med trevlig anläggning.

De andra som har horn både köpta och diy vore kul att träffa för lite snack och erfarenheter om horn. Jag får då inte glömma bort rörbyggarna även om jag bara är novis så vore det kul att veta mera.

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/11/06 :  00:40:08  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
Flint.

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2004/11/06 :  00:46:49  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Jag plannerar att besöka EAR när jag är hemma i Ystad nästa år. Men ni andra är välkomna att hälsa på hos mig om ni är i krokarna.

Edit: Hur kunde jag glömma FBK, mannen som fick mig att köpa ett par Sonus Faber GP.

Nu i North Carolina, USA.

Edited by - LarsTokyo on 2004/11/06 16:25:47
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2004/11/06 :  02:05:23  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Där ser man, Mr Ekan, bara en sån sak som "Erik Andersson for president" gör att man förstår att vi har ett gemensamt intresse

Och "LarsTokyo", hemma i Ystad, vem kunde tro det.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

uffe2
Member

158 Posts

Posted - 2004/11/06 :  03:48:34  Show Profile Send uffe2 a Private Message
Jag hade nog velat träffa dom som utvecklat HFLS och säga tack.

Förresten Per-G, jag ser att du har en egen titel under ditt namn. Du borde nog få former bytat till formerly.
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/11/06 :  10:16:04  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
zzzZZzZZzzzZZzz.... Jag skulle vilja bli mutlimiljonär, sluta jobba, köpa en flådig bil och åka Sverige runt och besöka alla forumsmedlemmar och själv köpa värstingarnas värsting anläggning och bjuda hit alla...

zzzZZZZzzz... *snark* Det var visst en dröm

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

primere
Member

447 Posts

Posted - 2004/11/06 :  10:27:19  Show Profile Send primere a Private Message
Skulle vilja träffa alla jag...
Men Berndt, zalve, Hjelm, Pac och Viking, vilken svår fråga att dra igång tycker jag
Jag skulle kunna göra listan lång, detta var bara ett utdrag av människor som hjälpt mig givit mig goda tips och som desutom haft tålamod med mig i dumfrågor
Go to Top of Page

Gerhard46
Ej medlem längre

525 Posts

Posted - 2004/11/06 :  13:39:14  Show Profile Send Gerhard46 a Private Message
Niklas Nord verkar rolig.

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7381 Posts

Posted - 2004/11/06 :  15:58:35  Show Profile Send FBK a Private Message
Har träffat några medlemar och moderatorer, trevligt folkOch det finns många här som skulle vara kul att träffa, men ska jag nämna några, så Sampix,Bravo,LarsTokyo.

Mvh Per

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/11/06 :  16:13:35  Show Profile Send pix a Private Message
Det vore kul att träffa någon av "konstruktörerna" P-A Sjöström eller andra, och även höra deras åsikter om konstruktionsfilosofier mm.
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/11/06 :  16:38:06  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Man har ju träffat en heldel via mässor o besök till höger o till vänster. Ibland har det blivit snabbisar o ibland har det druckits Single Malt till kl 02.00

Men alla jag har träffats har varit trevliga prickar. Man får ju en "bild" hur en person är privat via nätet , tänker man så när man träffas IRL så kan det bara sluta på ett sätt. Så man får vara open minded vilket inte är så svårt.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/11/06 :  17:16:19  Show Profile Send sampix a Private Message
FBK>
Det skulle vara roligt..
Vi skulle nog kunna diskutera kablar i all evighet

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/11/06 :  17:26:08  Show Profile Send Rydberg a Private Message
quote:
Rydberg skall jag träffa mer än de korta stunder på Arken och HiEnd04. Vi skall dricka massor av öl/vin och diskutera eller var det dissakera pIP INO

Zalve>Alla goda ting är två, dvs både öl/vin och piP

Förutom Zalve skulle jag gärna vilja träffa Marbrink, vi har tjötat rätt länge på ICQ och det skulle va roligt att träffa honom irl, sen vill man ju naturligtvis träffa en hel drös andra också men det känns lite krystat att skriva upp alla de namnen här....

Edit: Naurligtvis måste man ju även träffa blekingebon Pär epkpeng

I'm not a complete idiot, some parts are missing

Edited by - Rydberg on 2004/11/06 17:30:55
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2004/11/06 :  18:16:50  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Svår fråga det där. Fast Berndt, StefanB och Dahlberg lutar det åt.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7381 Posts

Posted - 2004/11/06 :  18:26:40  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Vi skulle nog kunna diskutera kablar i all evighet

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2004/11/06 :  19:50:36  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Labbe:
Var det "Bastuträsk Bjurholm" du bodde i eller I så fall är det inte så långt borta.

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/11/06 :  20:52:05  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
BERNT ! Vill jag träffa, å det skall jag göra (när jag så småningom hinner)
Pac vill jag också se öga mot öga.
Niklas Nord vore kul att besöka och hans basvidunder.
Tack !

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/06 :  21:51:34  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Epkpeng har jag endast träffat som kock och delägare av forumet.

LIte musik och tjöta lite om musik och gitarrer vore kul... Vem vet,, En sommarkväll på Stumholmen kanske blir aktuellt =)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Merry
Member

275 Posts

Posted - 2004/11/06 :  22:58:52  Show Profile Send Merry a Private Message
Crion : vars tog han vägen?
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2004/11/30 :  20:00:54  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Dahlberg, bor inte alls långt ifrån (om det var Ume du bodde i), bo i Bastuträsk.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Mathias_J
Member

214 Posts

Posted - 2004/11/30 :  21:41:52  Show Profile Send Mathias_J a Private Message
Epkpeng verkar vara en trevlig prick. Lite gitarr, HiFi-snack och musik från ett högklassigt system är aldrig fel.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/11/30 :  22:26:09  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Mathias_J:
Tack! Välkommen hit och ta med dig en egen gitarr så kan vi väl kompa varandra? Blues? Hifianläggningen växer och presterar bättre. Snart nytt slutsteg!

Zalve - självklart välkommen!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.57 sekunder. Snitz Forums 2000