Author |
Topic  |
PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts |
Posted - 2004/11/05 : 22:56:42
|
Här finns ju en massa personer på forumet, och man läser många inlägg om både dittan och dattan.
Några kommer med bra inlägg, andra med mindre bra inlägg.
Frågor som man imponeras av, frågor som man undrar över och frågor som man undrar varför de ställs.
Men bakom alla inlägg finns det hifi intresserade människor.
Jag har träffat några av er i verkligheten, och det är alltid kul. Ett exempel är Johan Björklund, han med de feta kablarna, jag visste inte att han fanns överhuvudtaget innan jag kom på att hififorun fannas. Och EAR, när jag svängde förbi och hämtade upp en granitskiva till Johan, slängde han ner mig i lyssningsfåtöljen och drog igång sin anläggning och lät mig lyssna på välljud, mitt i en biltvätt , och vi hade aldig träffats förr.
Nu undrar jag, vilka eller vem skulle ni vilja träffa av de som finns här på forumet, lära, lyssna eller diskutera.
Och då menar jag inte de ni känner "in the reel life", utan bara de som ni känner "igen" här från forumet.
Lite flummigt kanske.
linnar hade varit kul att träffa 
|
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts |
Posted - 2004/11/05 : 23:29:42
|
Jag har ingen aning om dessa människor men med tanke på vad dom byggt osv, så säger jag omedelbart TIME och NERIKS. Det finns säkert många fler men min lödtenn-förgiftade hjärna orkar inte med så mycket mer tanke nu.(eller beror det på att min son väckte mig 04:01 i morse ) |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/11/05 : 23:32:02
|
Rydberg skall jag träffa mer än de korta stunder på Arken och HiEnd04. Vi skall dricka massor av öl/vin och diskutera eller var det dissakera pIP INO 
Jag kanske har träffat 30 på forumen IRL. Blir fler denna månaden. Hal är en lirare man skulle vilja träffa live, BRAVO verkar vara en KUL nattjobbare oxå.
Sen finns det flera, men som man inte kommer på just nu. Kanske synd att nämna några namn. ;)
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
Bravo
Member

5320 Posts |
Posted - 2004/11/05 : 23:56:50
|
Jäpp "Zalve", natt gäller.  Jag tror att man skulle kunna lära och uppleva en hel del av de flesta på forumet då alla har olika erfarenheter och utgångspunkter. Hur sedan en personkemin skulle stämma individerna emellan är en annan sak. Men som sagt lärdomar och infallsvinklar finns nog att både få och kunna ge från/till de flesta. |
Bravo  |
Edited by - Bravo on 2004/11/06 00:41:14 |
 |
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6802 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 00:04:00
|
Jag har precis träffat mace för första gången efter en massa pm och andra inlägg här på forumet, trevlig kille med trevlig anläggning.
De andra som har horn både köpta och diy vore kul att träffa för lite snack och erfarenheter om horn. Jag får då inte glömma bort rörbyggarna även om jag bara är novis så vore det kul att veta mera.
/Anders
|
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
 |
|
Mr Ekan
Member

825 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 00:40:08
|
Flint. |
Erik Andersson for president! |
 |
|
LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 00:46:49
|
Jag plannerar att besöka EAR när jag är hemma i Ystad nästa år. Men ni andra är välkomna att hälsa på hos mig om ni är i krokarna. 
Edit: Hur kunde jag glömma FBK, mannen som fick mig att köpa ett par Sonus Faber GP.  |
Nu i North Carolina, USA. |
Edited by - LarsTokyo on 2004/11/06 16:25:47 |
 |
|
PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 02:05:23
|
Där ser man, Mr Ekan, bara en sån sak som "Erik Andersson for president" gör att man förstår att vi har ett gemensamt intresse 
Och "LarsTokyo", hemma i Ystad, vem kunde tro det.
|
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
 |
|
uffe2
Member

158 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 03:48:34
|
Jag hade nog velat träffa dom som utvecklat HFLS och säga tack.
Förresten Per-G, jag ser att du har en egen titel under ditt namn. Du borde nog få former bytat till formerly. |
 |
|
datar
Member

657 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 10:16:04
|
zzzZZzZZzzzZZzz.... Jag skulle vilja bli mutlimiljonär, sluta jobba, köpa en flådig bil och åka Sverige runt och besöka alla forumsmedlemmar och själv köpa värstingarnas värsting anläggning och bjuda hit alla... 
zzzZZZZzzz... *snark* Det var visst en dröm  |
Vänligen Johan Linnarsson |
 |
|
primere
Member

447 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 10:27:19
|
Skulle vilja träffa alla jag... Men Berndt, zalve, Hjelm, Pac och Viking, vilken svår fråga att dra igång tycker jag  Jag skulle kunna göra listan lång, detta var bara ett utdrag av människor som hjälpt mig givit mig goda tips och som desutom haft tålamod med mig i dumfrågor |
 |
|
Gerhard46
Ej medlem längre

525 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 13:39:14
|
Niklas Nord verkar rolig. 
|
 |
|
FBK
700.000-klubben

7381 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 15:58:35
|
Har träffat några medlemar och moderatorer, trevligt folk Och det finns många här som skulle vara kul att träffa, men ska jag nämna några, så Sampix,Bravo,LarsTokyo.
Mvh Per |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
 |
|
pix
200.000-klubben

4228 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 16:13:35
|
Det vore kul att träffa någon av "konstruktörerna" P-A Sjöström eller andra, och även höra deras åsikter om konstruktionsfilosofier mm. /Pix |
"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition. |
 |
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 16:38:06
|
Man har ju träffat en heldel via mässor o besök till höger o till vänster. Ibland har det blivit snabbisar o ibland har det druckits Single Malt till kl 02.00 
Men alla jag har träffats har varit trevliga prickar. Man får ju en "bild" hur en person är privat via nätet , tänker man så när man träffas IRL så kan det bara sluta på ett sätt. Så man får vara open minded vilket inte är så svårt.
|
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
 |
|
sampix
100.000-klubben

1808 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 17:16:19
|
FBK> Det skulle vara roligt.. Vi skulle nog kunna diskutera kablar i all evighet |
kabelskitsnackare
|
 |
|
Rydberg
Member

4519 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 17:26:08
|
quote: Rydberg skall jag träffa mer än de korta stunder på Arken och HiEnd04. Vi skall dricka massor av öl/vin och diskutera eller var det dissakera pIP INO
Zalve>Alla goda ting är två, dvs både öl/vin och piP
Förutom Zalve skulle jag gärna vilja träffa Marbrink, vi har tjötat rätt länge på ICQ och det skulle va roligt att träffa honom irl, sen vill man ju naturligtvis träffa en hel drös andra också men det känns lite krystat att skriva upp alla de namnen här....
Edit: Naurligtvis måste man ju även träffa blekingebon Pär epkpeng  |
I'm not a complete idiot, some parts are missing
|
Edited by - Rydberg on 2004/11/06 17:30:55 |
 |
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 18:16:50
|
Svår fråga det där. Fast Berndt, StefanB och Dahlberg lutar det åt.  |
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.
Ansvarig för EleganZe Project
|
 |
|
FBK
700.000-klubben

7381 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 18:26:40
|
quote: Vi skulle nog kunna diskutera kablar i all evighet
  |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
 |
|
Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 19:50:36
|
Labbe: Var det "Bastuträsk Bjurholm" du bodde i eller I så fall är det inte så långt borta. |
Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se |
 |
|
reeltoreel
Member

3454 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 20:52:05
|
BERNT ! Vill jag träffa, å det skall jag göra (när jag så småningom hinner) Pac vill jag också se öga mot öga. Niklas Nord vore kul att besöka och hans basvidunder. Tack ! |
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 21:51:34
|
Epkpeng har jag endast träffat som kock och delägare av forumet.
LIte musik och tjöta lite om musik och gitarrer vore kul... Vem vet,, En sommarkväll på Stumholmen kanske blir aktuellt =) |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
Merry
Member

275 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 22:58:52
|
Crion : vars tog han vägen? |
 |
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts |
Posted - 2004/11/30 : 20:00:54
|
Dahlberg, bor inte alls långt ifrån (om det var Ume du bodde i), bo i Bastuträsk.  |
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.
Ansvarig för EleganZe Project
|
 |
|
Mathias_J
Member

214 Posts |
Posted - 2004/11/30 : 21:41:52
|
Epkpeng verkar vara en trevlig prick. Lite gitarr, HiFi-snack och musik från ett högklassigt system är aldrig fel. |
 |
|
EngelholmAudio
Member

8209 Posts |
Posted - 2004/11/30 : 22:26:09
|
Mathias_J: Tack! Välkommen hit och ta med dig en egen gitarr så kan vi väl kompa varandra? Blues? Hifianläggningen växer och presterar bättre. Snart nytt slutsteg! 
Zalve - självklart välkommen!
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
 |
|
Topic  |
|