HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vem vill ni träffa
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2004/12/10 :  11:29:26  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Labbe, Primere och Reeltoreel: Bara skicka PM så ska väl en fika gå att ordna.

Jag vill träffa de flesta här och väldigt många har jag redan träffat.
Fuling verkar ha många intressanta grejor på gång, de skulle jag vilja kolla på.
Dahlberg givetvis. Pse300B och DHT dyker också upp när jag tänker på det.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Juggernaut
Starting Member

37 Posts

Posted - 2004/12/10 :  12:21:58  Show Profile  Visit Juggernaut's Homepage Send Juggernaut a Private Message
Jag har ju inte varit med här så mycket ännu och jag har ju bara amatörprylar jämfört med många av er. Men jag skulle tycka det vore skit kul att få sätta mig och lyssna på någon riktigt extrem utrustning någon gång. Drömmen är ju att en dag kunna ha ett rum som bara är för detta ändamål och allt i rummet är anpassat för att ge så bra ljud som möjligt.

/Jug
Go to Top of Page

swede
Member

1091 Posts

Posted - 2004/12/10 :  12:26:46  Show Profile  Visit swede's Homepage Send swede a Private Message
Jag har träffat ganska få på forumet på riktigt. Men UrSv och Mus bor ju i närheten av mig (.ch och .fr). UrSv kom jag i kontakt med genom www.diyaudio.com, där jag hängde ganska mycket ett tag. Skrev bara "nu hör ni inte från mig på ett par dar, för jag flyttar till Geneve", varpå UrSv kontaktade mig. Vi tog en pilsner på PickWick och odlade en mycket djup vänskap, som hållt i sig i ett par år nu.

Mus, hmmm... hur kom jag i kontakt med honom nu igen? Kommer inte riktigt ihåg. Han bor inte allt för långt från geneve, nästan samma gata som jag bodde på, fast 10 km bort. Mycket trevlig och öppen. Svårt att "bullshitta" honom, då han är riktigt duktig på musik/stereo/uppställning och sånt.

Båda två är helt underbart duktiga kockar. Lagar bättre mat än mor, om man säger så.

Jag tror att det lätt blir så, att man är väldigt öppen mot andra, som man redan från början vet delar ett kärt intresse. Själv skulle jag bjuda vem som helst på forumet på en kopp kaffe, öl, en gästsäng om det ringde på dörren.

Träffade förresten rejvgudrun i.r.l i Borlänge några gånger. Utan att vi någonsin setts förr, åkte jag hem till honom och lagade hans ZEN-stärkare, som han köpt av någon jeppe, när jag var hemma i byn och hälsade på släkten. Han bjöd på fika och vi lyssnade på musik. Mycket trevlig kille, han med. Nu bor han inte längre i Borlänge, så det blir inte någon jul-tripp till honom i år.

De jag skulle vilja träffa för övrigt är väl Naqref, PerAnders och några till.

//magnus

perl -ne'chomp;$a.=pack"b*",$_;END{print"\n$a\n\n"}'<<RM
10000010001101101010011000001110000101100000010001001110
101011100011011010100110110011101000010001010000
RM
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/12/10 :  14:04:06  Show Profile Send matså a Private Message
Hm det är många jag skulle vilja träffa, bland annat Zalve för han är ju mycket duktig på att fotografera och på Photoshop, vilket jag också är lite intresserad av både privat och på jobb (photoshop). Berndt skulle varit kul att se hans handgjorda hifistuff in the realworld. Pac verkar vara en kul o festlig kille, Rydberg skulle jag också vilja träffa eftersom han verkar mycket smart.

Men det är så många .. Men de jag har träffat har alla varit mycket trevliga, dessutom är det väldigt skönt att höra andra som tycker om att sitt i sk Sweetspoten. När jag pratar sådant bland familjen/släktingar så ser de på mig som jag kom från planeten Saturnus.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000