HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Per "Pac" lyssnar på ASL Hurricane
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2004/11/07 :  08:30:37  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Pac Lyssnar på Antique Soundlabs Hurricane!


Rörglöd...


quote:
Det plingade till i min telefon, "Hej det är Robban...". Redan vid "Hej"-et började jag ana vad som komma skulle. ...


Läs mer i artikeln

Passa på att läsa någon av de andra artiklarna som du hittar här

Hoppas läsningen blir trevlig!

Vänligen, Per

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2004/11/07 :  09:59:22  Show Profile Send plind a Private Message
Härlig läsning Per Hur tycker du de står sig mot tex. Bat vk75 och Ear-monoblocken
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2004/11/07 :  11:41:40  Show Profile Send K-man a Private Message
God läsning på söndag fm!

...så din förhoppning om trevlig läsning infriades.

\\K-man
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2004/11/07 :  13:33:46  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Spännande och intressant läsning . En jämförelse med Bat75orna hade varit rolig och varför inte två st i monoutförande .

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2004/11/07 :  13:44:32  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Tackar!

Ja du Plind, det är inte enkelt att göra den jämförelsen. Men det är en bra fråga.
Inga av de förstärkarna du nämner har några direkt brister ljudmässigt, de gör saker och ting på lite olika sätt bara. Det betyder att det blir väldigt mycket de personliga preferenserna och kringutrustningens krav på förstärkaren som bestämmer.
Och vidare, om man behöver både XLR och RCA så diskas ju alla tre.

Jag nämnde i slutet på artikeln att jag rekommenderade att ha med Hurricane på "bör lyssnas på"-listan om man är på jakt efter ett slutsteg i denna €-stinna prisklassen. De andra två förstärkarna, Bat VK75 och EAR 509, kvalar också in på den listan också.

Mina två €-cent.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Margaux
Member

679 Posts

Posted - 2004/11/07 :  15:32:20  Show Profile Send Margaux a Private Message
Härligt att få prova i sin egen hemmiljö. Tack för att du delar med dig.

Alto jag inte lyssnat på. De skall ju vara bättre än Quad 63:orna ialla fall på de flesta parametrar. Vad är din erfarhet?

/Joachim
**********
Det finns bara två sorters musik. Bra musik och dålig musik.
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/11/07 :  16:40:20  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Kul att läsa även om det som vanligt var grejer som vi vanliga dödliga inte köper tyckte det kuligaste var att se vad PAC själv har hemma..inget under medlemmarnas system.



*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2004/11/07 :  21:42:49  Show Profile Send plind a Private Message
Typiskt Per, diplomatisk som alltid
Jag tycker mig kunna läsa mellan raderna att det inte blir aktuellt med något byte iallafall
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/11/08 :  03:12:39  Show Profile Send Bravo a Private Message
Trevlig och intressant läsning "Pac"!

Bravo
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2004/11/13 :  11:45:10  Show Profile Send eliot a Private Message
Det finns en webbsajt Audio Critique: http://www.high-endaudio.com/index_ac.html där en "självutnämnd" guru tillsammans med vänner utvärderar och ger betyg på HiFi-komponenter. Han har skrivit mycket intressant om just Hurricane och andra ASL modeller i slutstegsdelen. Det står mycket att läsa och man får "skrolla" lite för att komma dit - men hela sidan är intressant läsning

Här finns sidan om slutsteg:
http://www.high-endaudio.com/RC-Amplifiers.html

Mvh,
Eliot

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000