Har byggt ett passivt försteg med S&B trafar. Det sitter en Bent Audio fjärr i den också. Mycket behändig o väljudande.
Men kan endast använda första stegen på volymen innan ljudet blir för starkt.
Hade samma fenomen med Rotelsteget jag använde förut. Kan tänka mig att kombinationen hög gain på slutstegen(Silver Night mk1) o känsliga högtalare(kvartsvågspipor med Lowters) blir för bra.
Vad göra? Det verkar enklast att transformera ner signalen ytterligare. Tanken på motstånd i signalvägen gillar jag inte. Kanske Lundahl har någon lämplig traf?
Har för mig att det fanns några kontaker man kunde använda för att dämpa volymen på något vis, tror dom dämpade 10dB.
Kanske kan det vara något för dig. För om jag inte missminner mig så kan man reglera volymen i mindre steg ju mer man vrider, om du förstår hur jag menar?
Jaja, känns som jag svamlar nu, hoppas du förstår iaf.
Mina Silver Night är mig ganska kära. Så jag vill helst inte byta ut dem. Angående kontakterna sitter det säkert motstånd i dem.
Finns det inte någon traf som dämpar 10-20 dB? Hittar mest step up trafar till mickar o pickupper. Det går kanske vända på trafen o få förhållandet omvänt? Är det hifimässigt?