Jo fast jag tänkte snarast på att man knappast kan omsätta angivna dollarpriser till kronor. Med nuvarande dollarkurs blir vissa modeller nästan billigare än motsvarande idag översatt i SEK. Detta tror jag inte står sig utan man får nog räkna med att de nya blir ett antal 1 000 - 10 000 kr dyrare.
Jag tycker det hade varit synd att ändra designen radikalt från den nuvarande Nautilus serien då den är snygg. Förutom kanske N801 som inte är speciellt vacker(men häftig är den)...
Ser tuffa ut men ingen större skillnad, rent utseende mässigt mot de gamla om man tänker på steget från Matrix 800 serien(så hete den va?) till Nautlius 800 serien, det var ett stort steg rent design- och ljudmässigt. Ska bli kul att lyssna på, när landar de i butikerna? MVH
Ska komma ut globalt under januari och i sverige kan du räkna med runt 10-15% mer än vad dagens modell kostar och beroende på vilken modell det gäller.
Will B&W be providing upgrades for existing owners? - No too much has changed and the cost of the all new drivers, crossover and speaker mountins would not be worth it.
Var inne på hifiklubben idag och hörde lite om nya 800-serien. De visste inte mer än som står på sidorna. Dock hade han ett ungefärligt pris på 803S resp 803D vilka är de jag är intresserad av. ungefärligt pris på hifiklubben: 803D - 74kkr 803S - 49kkr
Mao verkar det inte som 803S kommer att kosta många hundralappar mer än gamla 803N vilket är en god nyhet... Dock visste han inte vilka modeller de kommer att ta in för provlyssning i affären jag var i .
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
805:an kommer att kosta 21800. Jag la en beställning på 805 N. Dagen efter ringde dom från huvudlagret och sa att det inte finns några nya 805:or kvar i Sverige. Han kunde iofs ta hem från England men visste inte hur lång tid det skulle ta. Han föreslog i stället att jag skulle satsa på den nya 805 signature istället. Visserligen 4000 tusen dyrare än gamla 805 N. Jag var inte speciellt svår att övertala Leverans i slutet på januari
mucke: Du verkar ha tagit helt rätt beslut! Nya 805:an ska vara bättre än nuvarande 805 signature för 38000 kr enligt B&W själva. Det säger inte så lite!!
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
Fick en glad överaskning när jag kom hem från jobbet i dag. Ett par Nautilus låg på posten och vänta. Nu står dom här hemma och dom är helt underbara. Man kan ju undra vad det är man har lyssnat på under alla år. Jaha. Är det så här ett mellanregister ska låta Diskanten behöver jag väl inte nämna. Absolut inga som helst låd resonaser, det bara låter så ###### rent. Jag blev smått överaskad hur bra det låter med min H/K avr 330. Vet inte om nya 805:an är mer lättdriven än den gamla för faktum är att H/K:N driver på rätt bra faktiskt. Nu ska jag bara försöka hitta en värdig förstärkare till dessa guldklimpar till högtalare.
mucke: Antar att du menade Signature och inte Nautilus, för det är väl 805S du fått? Ivf berätta mer om dina b&w-lådor!! foton?! Och framförallt, hur är diskanten i jämförelse med 805N (om du haft möjlighet att jämföra...)