Lite väl många motstånd för att vara en gäjnklon, tror jag... Elektrolytstorleken ser ju dock ut att vara till någon mindre chipkonstruktion. 4 st ultrasnabba likriktardioder, hmmm... förmodligen bara en strömförsörjning alltså.
Hifitraktören ILLY vinner! det är en Tripath! Amp1! Måste iväg imorgon köpa lödstation och ett Antistat armband! Sedan börjar det roliga alla de roliga ytmonterade smterna! Får se hur det går *S* Återkommer med lite bilder intryck och när jag är färdig självklarT!
De vita pappersbanden på bilden är remsorna som de ytmonterade komponenterna ligger i. På jobbet har vi band upprullade på rulle som en gammal rullbanspelare och den långa pappersremsan har upp till 2000 motstånd eller andra komponenter. Rullen sitter i ett magasin som matar fram pappersremsan en komponent åt gången för ytmonterings-maskinen. Det kan sitta över hundra magasin i en ytmonterings-maskin. Ganska fantastiskt att se en sån maskin igång, de kan placera ut 10 komponenter per sekund med en noggrannhet på några hundradels millimetrar.
Jag rekomenderar artikeln om tripath i allt om elektronik. (går att gå till ett bibliotek och låna ev kopiera för den pris medvetne som inte vill lägga 100 pix på en tidning.)
Ja det förklaras lite almmänt om uppbyggnaden om kretsen i del1 sedan lite mera runtomkring och komponenter och i del3 som kommer snart tar de upp ström försörjningen.