Author |
Topic  |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2004/12/08 : 22:55:43
|
Har precis i dagarna införskaffat hans skiva Grace, för er som inte köpt den, gör det !!
Varför ska sådana gudabenådade talanger dö så unga  
En artist av stora mått som är saknad av många. |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
|
MONTANA
Member

534 Posts |
Posted - 2004/12/09 : 00:52:22
|
"Trevligt" at du - og mange andre - setter pris på "Grace"; jeg vet at svært mange "tycker om" denne platen, men selv har jeg egentlig aldri forstått hvorfor denne utgivelsen har fått den kultstatus som den har fått, ettersom det finnes så mye annen og mye bedre musikk i genren melankolsk rock/indie og lignende. Er det fordi Mr. Buckley døde ung, mon tro?
Men musikk-smaken er jo som kjent meget subjektiv og kanskje ikke noe godt diskusjonstema! :-) |
HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com / www.emmlabs.com System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no |
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2004/12/09 : 08:14:23
|
Montana
jag tror det mer beror på att när denna platta kom var det grupper som Nirvana som var oerhört populära, och att då släppa en mer lågmäld platta med melodiösa smäktande toner ansågs som både djärvt och befriande, säkerligen har hans död en del med det att göra, jag gillar skivan, den ger helt nya dimensioner anser jag, men det är min personliga uppfattning. |
Edited by - Larsho on 2004/12/09 08:36:28 |
 |
|
Pac
200.000-klubben

22009 Posts |
Posted - 2004/12/09 : 08:27:27
|
Montana, kan du ge oss mer handfasta exempel, vem anser du vara "bättre"? Det är alltid trevligt att få lite inspiration till ny musik |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
 |
|
Karl Banan
Member

165 Posts |
Posted - 2004/12/09 : 16:09:35
|
Ni kan ju alltid prova hans farsa Tim som även han gick vidare ung. Prova "Dream Letter: Live in london 1968" eller kanske "Happy sad". Även de två tidigaste "Tim Buckley" och "Goodbye and hello" är mycket bra men jag har för mig att ljudet är si sådär (om man bryr sig om det).
Inte riktigt samma genre men "lågmäld platta med melodiösa smäktande toner" stämmer ganska bra för Tim oxå.
 |
...I'd like to introduce... Mr. Lee Underwood on lead guitar, please... |
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2004/12/09 : 16:12:21
|
Karl Banan
har faktiskt haft hans pappa i åtanke också, men har dessvärre aldrig hört någon platta med honom  |
 |
|
MONTANA
Member

534 Posts |
Posted - 2004/12/09 : 19:43:30
|
Pac: Her er noen av mine favoritter innen genren, dvs. da definerer jeg "genren" ganske vidt. Jeg mener: Melankolsk, melodiøs og til tider vakker musikk innen rock-/indie-genren:
Den ubestridte nr 1: TINDERSTICKS ! (UK)
- En god nr. 2: Midnight Choir - godt norsk! Chris fra The Walkabouts (US) har uttalt at vokalisten i Midnight Choir kan synge telefonkatalogen med en slik innlevelse at du begynner å gråte. Han har et godt poeng! Og for noen solide, vakre melodier, fulle av tristesse. Får i hvert fall MINE nakkehår til å reise seg, mye på samme måte som med Tindersticks!
Andre: - Lambchop (US) - Townes van Zandt (US). Van Zandt levde et rotløst liv med rusmisbruk og maniske depresjoner. Døde for tidlig. Har ikke samme kultstatis som Jeff Buckley, men han fortjener en mye høyere status, etter min oppfatning. I mange tilfeller kommer den største kunsten fra rotløse, deprimerte sjeler, av en eller annen årsak. - The Gentle Waves (Skotland) - Belle & Sebastian (Skotland) - Calexico (US) - Enkelte plater fra The Walkabouts (US) - Chris & Carla (US) - Spain (US) - Nick Cave (Australia) - Madrugada (Norge): Mørk, men melodiøs ROCK. - Tom Waits (US)
For å nevne NOEN av de artistene som jeg setter STOR pris på.
PS: Hvis jeg skal gi en "Total Score" på de ovennevnte platenes lydmessige og innspllingstekniske kvalitet, så havner man i hvert fall ikke noe høyere enn 5-6 av 10 oppnåelige poeng. Men det gir jeg f... i, ettersom de ovennevnte artistene gir meg fantastiske musikalske opplevelser! |
HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com / www.emmlabs.com System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no |
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2004/12/09 : 21:02:29
|
Montana
I mange tilfeller kommer den største kunsten fra rotløse, deprimerte sjeler, av en eller annen årsak.
Det ligger mycket sanning i det, exakt vad det beror vet jag inte, kanske undersöker de sitt inre mer än vi andra  |
 |
|
|
Topic  |
|
|
|