Author |
Topic  |
|
hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts |
|
Gus
RödaTråden vinnare April-lurare

3570 Posts |
Posted - 2004/12/09 : 22:42:17
|
Vad som helst kan det vara i detta läge men jag kör med,tycka turist trist. Povel Ramel alltså |
 |
|
MasterOfPuppetz
Member

786 Posts |
Posted - 2004/12/09 : 22:48:56
|
Precis som Gus säger kan det vara precis vad som helst nu efter den första ledtråden men jag skjuter från höften och drar till med Regnbåge för den innehåller grön färg. |
Rock And Roll Ain't Noise Pollution! |
 |
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts |
Posted - 2004/12/09 : 22:50:44
|
På femtiotalet, när tunnelabanan kom till Stockholm var tågen gröna och en stor turistattraktion. Rätt svar är alltså tunnelbana.
Nästa tråd är Take the A-train med Glenn Miller och den sista är Rågsved med Sonja Hedenbratt - eller...
mvh/ Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
 |
|
Snoddas
Member

920 Posts |
Posted - 2004/12/09 : 22:51:20
|
Denna var ju lätt . Svaret måste vara "Hulken"...Ebba Gröns storebror! |
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
-Derek William Dick aka Fish-
|
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/12/09 : 23:27:24
|
Tack för denna Tribute hal.  
Nästa ledtråd blir Sarah Vaughan - The Madeleine och sista antingen nåt med Gunnar Wiklund eller Jens Rost - Lovechild
Rätt ?? Eller är jag enbart ett stort EGO ??   
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts |
Posted - 2004/12/09 : 23:48:43
|
quote: Tack för denna Tribute hal.
Ingen orsak Men hon är inte svaret på denna ledtråd. Ingen gissning är rätt ännu. Roq kanske ligger och lurpassar Nästa: Smokie - Needle and pin
|
Veckans skiva, här ! |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/12/10 : 00:00:09
|
Det var inte hon som var svaret... Det var ju tänkt att bli JAG ju! =) |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/12/10 : 00:08:26
|
NU vet jag nog vart Hal är på väg, men jag väntar tills 3 ledtråden =)..
Näe föresten. Halsbloss blir svaret.
Röka och grön =) |
 |
|
Gus
RödaTråden vinnare April-lurare

3570 Posts |
Posted - 2004/12/10 : 00:09:27
|
Grön och Needle det blir-Grado Green. Pickup är svaret,kan alldeles säkert inte vara något annat |
 |
|
hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts |
Posted - 2004/12/10 : 00:09:52
|
quote: Det var inte hon som var svaret... Det var ju tänkt att bli JAG ju! =)
Förlåt Nu fattar jag. Åker till Köpenhamn i morgon med familjen över helgen. Känner att jag behöver det . Missar fredagstråden dock. Undrar om man kan skjuta på resan . Nej, nog ingen god ide´... |
Veckans skiva, här ! |
 |
|
Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts |
|
hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts |
Posted - 2004/12/10 : 00:12:51
|
Halsbloss och narkotika Vad gör Gaffa och Zalve på jobbet egentligen... |
Veckans skiva, här ! |
 |
|
nalle
Member

686 Posts |
Posted - 2004/12/10 : 00:35:02
|
Ebba grön var ju en säpo-operation från början och smokie måste ju innebära rökridåer. Svaret måste alltså bli konspirationer. Är det inte svaret så måste ni ha ändrat er under frågans gång, allihop, det är jag säker på. Men vad kan ni ha för motiv till detta. Hmmm, jag återkommer när jag kontrollerat mina källor. |
Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna? |
 |
|
hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts |
Posted - 2004/12/10 : 00:43:05
|
Ja, Nalle tror inte att det finns något noterat om detta du nämner. Jag har inget minne av att vi skall ha ändrat oss. Men jag skall tillsätta en utredning så att du kan vara alldeles säker på att inget blir utrett... |
 |
|
hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts |
Posted - 2004/12/10 : 00:49:45
|
Nästa ledtråd:
U 2 - One tree hill
Löser ni inte detta kommer en sista fjärde ledtråd innan kl. ett som en bonus, innan jag hoppar i slafen. |
Veckans skiva, här ! |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/12/10 : 00:55:24
|
Vi snackar ju om HÖ!!! |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/12/10 : 00:57:20
|
Nu har jag väl gjort som vanligt...
Tänkt snabbt och inte tänkt efter ordentligt. Grön - Färgen innan skörd. Nål - Att lera efter i (hö)stacken (s)kulle - Roa sig med brudarna på ((hö)s)kullen
|
 |
|
Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts |
|
hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts |
Posted - 2004/12/10 : 01:10:04
|
Eftersom jag skall till Köpenhamn i morgon så kan jag avslöja redan nu att Gaffa tagit sin första pinne och det klockrent! Grattis Gaffa, reta inte din arbetskamrat nu, han är faktiskt väldigt duktig på att göra trådar. Sista bonusledtråden skulle vara: Carola - En stjärna lyser så klar. Man har ju ofta en stjärna i toppen plus att det är en julskiva.
Over and out.............. |
Veckans skiva, här ! |
 |
|
|
Topic  |
|