Hupp och trevlig forts.. Jag sprang av en händelse nyligen på en intressant dipolhögrtalare av -för mig- ett okänt märke (Tack Jimmie för stereomöbeln, allt verkar hålla ). Någon som vet mer ? Märke: Melitor one Modell: Muse tex (eller om det är tvärt om ) Jag hann inte med någon längre lyssningspass men högtalren lät väldigt "glimrande" och öppen i karaktären. "Panelen" har fast monterat elementskydd så jag har ej kunnat granska innehållet närmare, men vad jag kan se sitter det ett dynamiskt element. Högtalaren är ca 1200x800+120 mm Någon som har mer info om modellen/tillverkaren /Pix
"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Japp det är den större "model one" ! Tack Jonas Någon som hört /ägt ett par och har synpunkter. Jag har läst lite och insett att ett köp är lite riskabelt pga. elementet är en dynamisk "motor" (spole/magnetgap) monterat på en mylarfilm. Så det är inget man byter själv Min korta lyssningsstund vart jag dock positivt imponerad /Pix
"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.