Hade jag inte haft över fem (5)par esl 63or och lite dipolsubbar redan så hade jag slagit till direkt!! När jag vill sälja ett par (motvilligt) då brukar jag bjuda hem en kompis på en lite musikafton... funkar nästan alltid! Dom som tror att deras "övriga grejjer" inte matchar får låna hem ett par... Jag behöver inte hämta tillbaka högtalarna.. /esl
Innovare necesse est. Det är ännu häftigare utan baffel.
Berätta lite mer om dem, så kanske blygheten släpper. Ålder, vikt, storlek, vad du tänkt för prisnivå, nypris mm...
Själv är jag novis på elektrostater, även om jag nyligen varit och lyssnat på Martin Logan Accent. Jag var då tvungen att stänga munnen för att inte storkna, sååå mycket luft var det i musiken... otroligt öppet ljud när jag får råd står det nog ett par elektrostater i mitt rum...
J vad kan man säga. penelerna är väl nån gång från 80 talet. Väger väl kanske60-70 kilo(hela klabbet..har egentligen ingen aning..) so är väl kanske 65 breda 125 höga. Har nån tidning från 90 taletr nån gång....då kosta väl systemet 65-75 tusen kanske....nu vill jag väl ha 15-16.
Och som ESL säger....det är väldigt beroende framkallande högtalare.Skulle aldrig sätta upp dom till salu om det inte var för att jag hittade att par av dom nya 989orna. Och som sagt...många snackar om att dom är svårdrivna och svårplaserade..visst man kan säkert experimentera mycket med hela den biten men jag hävdar att dom låter väldigt bra med väldigt mycket...