HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Technics Su-c/Se-a3000?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Robert
Starting Member

34 Posts

Posted - 2002/10/08 :  22:09:16  Show Profile Send Robert a Private Message
Såg en annons i senaste Hifi&musik där Söders Ljud& bild
säljer för och slutsteg för ca 20000:-
Nån som har en uppfattning om hur dom låter?
Verkar som man får rätt mycket för pengarna

chg
Member

171 Posts

Posted - 2002/10/21 :  17:40:57  Show Profile Send chg a Private Message
Var på genomresa i jobbet och slank in på HiFi-Consult i Alingsås i torsdags e.m. då jag funderar på en ny förstärkare till mina nyinköpta (beg.) Canton digital 2.1. Har varit inne på en SAT Amplifix el. liknande i den prisklassen, nytt eller begagnat (<15'). Med tanke på att HC. är distributör för bla. SAT blev jag lite överraskad när man rekomenderade mig att provlyssna på rubricerad förstärkar kombination från Technics (ett fabrikat jag för övrigt inte trodde man hittade på HC). Olle Mårtensson har dock järnkoll och hade reserverat så många han kom över när det stod klart att generalagenten skulle sälja ut dessa. De stod uppkopplade med ett par QRS Mercurius (som jag faktiskt lurat lite på tidigare) och CDn Advantage S1 (tyvärr ouppnålig), kablage okänt men förmodligen "Transparent Cable" (mycket dyrt) rakt igenom, alltså riktigt bra kringutrustning. Jag har inte mycket jämförande referenser men litar nog ändå på mitt sinne och säger att mina medhavda CDs med mestadels Jazz o Klassiskt(ex. Jan Lundgren, Esbjörn Svensson, Diana Krall, några OPUS3 mfl.) lät oerhört luftigt och väldetaljerat med mycket bra stereoperspektiv. Dynamiken var heller inte fel, jag saknade kanske lite av den sista kännbara basen (kan ochså bero på att jag är invand på ett par basrika Jamo 707or, basen var förmodligen mer verklig här). Jag fördrev drygt två timmar oplanerat, försökte lyssna igenom flera av de "kända referenserna" bland mina skivor och kan inte säga annat än att jag är mycket imponerad. Frågan är kanske hur mycket kringutrustningen påverkade totalljudet men jag vågar nog påsta att förstärkarkombinationen definitivt inte gjorde bort sig. Att sedan finischen är häpnadsväckande hög på dessa "Lexus"-delar gör ju inte saken sämre (tycker den där retrolooken är ganska fräck). Fortsättning huruvida det blir Technics "3000" i mitt fall följer inom kort och ännu en provlyssning i denna trevliga butik
Go to Top of Page

Robert
Starting Member

34 Posts

Posted - 2002/10/21 :  22:01:54  Show Profile Send Robert a Private Message
Det var skoj att höra att du gillade Technics-kombin
Jag tyckte det lät väldigt bra oxå så jag var och hämtade min stärkare i torsdags på eftermidagen hos HC och nu håller jag på
att spela in den för fullt.Den spelade betydligt bättre än min gamla förstärkare(även den Technics)direkt efter jag hade kopplat in den.
Den låter väldigt bra med vinyl oxå så nu spelar jag mina gamla skivor nästan lika ofta som cd...
Go to Top of Page

chg
Member

171 Posts

Posted - 2002/10/22 :  00:27:59  Show Profile Send chg a Private Message
Man får gratulera!!
Sälv har jag bokat in en ny "lyssning" på HC tillsammans med ett par Canton Digital 2.1 (lika som jag nyligen köpt beg. privat, men ej fått hem ännu). Jag är rädd att jag också trillar dit på 3000-paketet...
Vad har du själv för kringutrustning, kanske något att rekommendera.
Intressant det där med vinyl, nu äntligen kanske min SL-1210 kommer till sin fulla rätt, man har förmodligen aldrig hört allt på sina gamla 70- och 80-tals plattor.
Skulle vara intressant att läsa om dina fortsatta upptäckter med Technics-kombon (du kan ju även maila).
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000