Author |
Topic  |
Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts |
|
Gaddad
Member

126 Posts |
Posted - 2002/10/11 : 15:38:06
|
Beställa från Kalifornien känns ju lite drastiskt!? |
 |
|
Audionet

4639 Posts |
|
Gaddad
Member

126 Posts |
Posted - 2002/10/11 : 15:52:57
|
Har aldrig vart inne på stereotimes. Klickade på länken och fick för mig att det var lite amerikanskt. Men vid närmare eftertanke var det nog bara info om högtalaren  |
 |
|
Audionet

4639 Posts |
Posted - 2002/10/11 : 16:06:21
|
quote: Originally posted by Gaddad
Har aldrig vart inne på stereotimes. Klickade på länken och fick för mig att det var lite amerikanskt. Men vid närmare eftertanke var det nog bara info om högtalaren 
Stereotimes är ingen butik. Dom testar en massa grejor och ibland är det intressant som just nu då med en test av VR4
Mvh Audionet |
- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare. - Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.
Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se Min hemsida http://www.bildifokus.se Facebook http://www.facebook.com/Bildifokus |
 |
|
RKL
Member

423 Posts |
Posted - 2002/10/11 : 16:29:05
|
quote: Ml är inte riktigt my cup of tea och magnepan stopp hos frugan
Dunlavy osäkert kort, men lyssning visst.
Om Magnepan "stannar" hos frugan kan Dunlavy bereda ett bekymmer. De är trots allt stora som kylskåp och kanske inte så särdeles vackra, trots att alla ytor, arbete och material håller hög standard. Men något designpris kommer de nog inte att vinna......
Men lyssning är att rekommendera, om du bara hittar ett par någonstans.....i ett vettigt rum..
Lycka till med sökandet!
Mvh,
RKL
|
www.highendnews.com |
 |
|
s.m.f
Member

1003 Posts |
Posted - 2002/10/11 : 21:19:29
|
quote:
Om Magnepan "stannar" hos frugan kan Dunlavy bereda ett bekymmer. De är trots allt stora som kylskåp och kanske inte så särdeles vackra, trots att alla ytor, arbete och material håller hög standard. Men något designpris kommer de nog inte att vinna......
Men lyssning är att rekommendera, om du bara hittar ett par någonstans.....i ett vettigt rum..
Lycka till med sökandet!
Mvh,
RKL
Tackar
Jo "tyvärr" så måste man ju ta sin bättre hälft i beaktande också. men det får man leva med eftersom man förhoppningsvis inte ska byta ut sin bättre hälft  |
Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC s.m.f forever
|
 |
|
RKL
Member

423 Posts |
Posted - 2002/10/11 : 21:47:29
|
Jo, men man kan ju alltid förhandla (läs: mutor).... 
Min bättre hälft var nog lite shockerad då vi med en kompis bar in SC-IV:orna i vardagsrummet, men hon vande sig rätt snabbt. Sen det började lyssnas på allvar tror jag att jag inte är den enda som gärna håller dem kvar....
Akustisering är sen en helt annan sak..
Mvh,
RKL |
www.highendnews.com |
 |
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2002/10/11 : 21:54:48
|
vaddå påstår du att du inte ens ska lyssna på watt/puppy och amati? så får man väl inte göra =) |
 |
|
Gaddad
Member

126 Posts |
Posted - 2002/10/11 : 22:31:15
|
HEjsan ekman
Amati nämnde jag bara inte, jag lyssnar gärna på dessa.
Watt puppy lät inte bra när jag hörde dessa(hypae kanske?) och sen är de så grymt fula 
De andra alternativen är nog jobbigt att plöjja igenom  |
 |
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2002/10/11 : 22:36:32
|
Hejsan
tja men det handlar ju om en HEL del pengar så att lyssna runt lite gör ju bara dig säkrare på att du har hittat rätt när du väl väljer sen =)
watt puppy har jag hört låta otroligt bra modell6 alltså jag tycker dom är rätt så läckra också =) och amati låter också helt ohyggligt bra inte direkt på samma sätt dock och amati kan även med fördel användas som spegel |
 |
|
mag
dom kallar oss mods

1587 Posts |
Posted - 2002/10/12 : 13:20:29
|
quote: 802:orna och avanti 3 ligger också bra till Ml är inte riktigt my cup of tea och magnepan stopp hos frugan
Dunlavy osäkert kort, men lyssning visst.
Totem förtjänar också en lyssning.
Revel om de finns riggade för lyssning
Watt puppy går bort
Dvorak signature förtjänar en lyssning. Måste bara veta var man kan lyssna på dessa
Ino var kan man lyssna på dessa?
Och en drös andra som jag planerar lyssning på
Inga elektrostater
Ino kan man bara lyssna på hemma hos ägare eller på "fabriken" i Täby (sth). Det finns minst ett par ägare här på forumet som nog skulle ställa upp på ett hembesök. Fråga Knoppen eller Pekka J alternativt kan du höra med John Stalberg om du kan komma och lyssna på http://www.studioblue.se/ där finns även nån bild, kanske ska tillägga att hemmaversionen kan fås i över 100 fanerer så dom måste inte se studio tråkiga ut . Adress till InoAudio är inoaudio@hotmail.com dom har tyvärr ingen hemsida, men det går att beställa en katalog (worddok) därifrån.
Tror det finns en ägare till ett par Dvorak här på forumet, släng ut en fråga att du vill lyssna så kanske han nappar.
Revel finns väl "riggade" på bestsound, lyssna på Elac när du ändå är där, dom är dock betydligt billigare.
Måste säga att jag är lite avis på dig som har så mycket nöje framför dig med lyssnandet . |
//Magnus
Born to lose -Live to win Foto: www.geocities.com/fatalpath |
 |
|
s.m.f
Member

1003 Posts |
Posted - 2002/10/12 : 20:14:26
|
Hör med Henrik B om Dvorak och övrigt från AA:s sortiment. Han har eller har iallafall haft ett par nya och begagnade AA dvorak signature.
Slår du till på ett par beggade sådana så får du inte bara bästa ljudet i ditt startfält men även pengar över till annat kul =) |
Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC s.m.f forever
|
 |
|
Gaddad
Member

126 Posts |
Posted - 2002/10/12 : 22:42:19
|
quote: Originally posted by s.m.f
Hör med Henrik B om Dvorak och övrigt från AA:s sortiment. Han har eller har iallafall haft ett par nya och begagnade AA dvorak signature.
Slår du till på ett par beggade sådana så får du inte bara bästa ljudet i ditt startfält men även pengar över till annat kul =)
Ja det låter som ett vettigt alternativ. skall luska i om provlyssning går att ordna. |
 |
|
Topic  |
|